Blog

Da li je vaš marketing sadržaj uspešan? – delotvorni parametri

uspešan marketing sadržaj

Svi znamo da je sadržaj marketinga izuzetno značajan. Ako se dobro osmisli u vidu kvalitetne marketing strategije, može vam pomoći da privučete ciljnu publiku, kao i da poboljšate vaše poslovanja. Ali kako znati da ste na pravom putu?

AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA MARKETING STRATEGIJA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

Parametri marketing sadržaja odnose se na merenje delotvornosti vašeg sadržaja i uticaja koji on ima na vašu organizaciju. Radi se o merenju rezultata i preduzimanju adekvatnih radnji. Kao što smo spomenuli u prethodnom blogu, marketing sadržaj najpre podrazumeva utvrđivanje vaših poslovnih i marketinških ciljeva. Na osnovu ciljeva možete odabrati parametre koji će vam pomoći pri praćenju napretka preduzeća.

Naveli smo spisak osnovnih parametara, koji će vam omogućiti da bolje razumete kako vaš sadržaj funkcioniše i šta da uradite povodom toga.

  1. Parametri potrošnje;
  2. Parametri društvenih mreža;
  3. Parametri koje se odnose na potencijalne klijente;
  4. Parametri prodaje.

1) PARAMETRI POTROŠNJE

Za mnoge kompanije najvažniji su parametri potrošnje. Međutim, mi ipak počinjemo sa najmanje bitnim parametrom. Iako je zanimljivo znati koliko je ljudi konzumiralo vaš sadržaj, ovo nije najznačajnija metrika. Pitanja koja treba da postavite sebi: Koliko ljudi konzumira vaš sadržaj?; Koje kanale proizvodnje koristite?; Koliko je česta potrošnja datih proizvoda? i slično.

U Google analizama možete pogledati sledeće informacije:

  • Vreme koje posetioci provode na vašem sajtu – važno je znati da li su posetioci proveli svega 2 minuta na stranici koja sadrži članak koji se obično čita 20 minuta;
  • Koliko stranica posetioci prosečno pregledaju;
  • Stopa napuštanja početne stranice – koliko ljudi poseti samo jednu stranicu i ponovo ode. Možda u sadržaj možete dodati ,,povezane članke” ili više linkova kako bi ljudi istražili više sadržaja;
  • Broj ulaznih veza – koliko ljudi se povezuje na vašu veb-lokaciju.

Kada prepoznate ove navedene stavke, ne zaustavljajte se na tome. Sledeći korak je da vidite kako se ljudi bave vašim sadržajem.

2) PARAMETRI DRUŠTVENIH MREŽA

Društveni mediji su izuzetno značajni jer vam mogu pružiti informacije, a da pritom ne morate nigde da odete. Imati gomilu lajkova na Facebook-u ili mnošto pratioca na Twitter-u ne smatra se značajnim. Pored toga šta imate dosta pratioca na društvenim mrežama, pokušajte da sadržaj utiče na vašu publiku, tako što će deliti sadržaj, ostavljati komentare i drugo.

Postoje 3 važne stope: stopa razgovora, stopa pojačanja, stopa aplaudiranja. Stopa razgovora  vam pomaže da bolje shvatite šta vaša publika misli o vašem sadržaju. To se može proveriti gledanjem broja komentara po postu. Stopa pojačanja vam omogućava da shvatite koliko je značajna vaša marka, a proverava se tako što ćete videti koliko često ljudi vaš sadržaj smatraju dovoljno dobrim da bi želeli i njihovi vršnjaci da znaju o tome. Stopa aplaudiranja se proverava na osnovu lajkova na Facebooku-u, Instagram-u i drugim društvenim mrežama.

3) PARAMETRI KOJI SE ODNOSE NA POTENCIJALNE KLIJENTE

Ako na vašem sajtu imate internetski obrazac za potencijalne klijente, možete meriti koliko dugo će ljudima trebati da popune obrazac od trenutka kad prvi put posete vašu veb-lokaciju.
Ključne stavke koje treba da shvatite:

  • Klikovni procenat – izražava se u procentima i izračunava se ako što se ukupan broj klikova podeli sa ukupnim brojem pregleda;
  • Stopa konverzije – koristi se za izračunavanje stope određenih akcija koje sprovode posetioci, kao što su: kupovina knjiga, preuzimanje knjiga i drugo;
  • Vreme do konverzije – koliko vremena prolazi od trenutka kada neko prvi put vidi vaš sadržaj, pa do trenutka kada posetilac postane kupac.

4) PARAMETRI PRODAJE

Parametri prodaje vam omogućavaju da saznate koji sadržaj vaši klijenti najčešće konzumiraju, koje vrste sadržaja zanimaju vaše klijente i slično. Ovo će pomoći vašem prodajnom timu tako što će klijente redovno informisati o novim ponudama putem e-pošte ili neke druge platforme. Na taj način ćete dodatno podstaći klijente na kupovinu.

Pročitajte i: 9 načina da formirate kvalitetan marketing sadržaj.

Bitno je znati koji sadržaj i koju količinu sadržaja vaši klijenti najčešće konzumiraju, što je presudno za ostvarenje prodaje. Ako znate odgovor na gore navedene stavke, budite sigurni da imate jasan sistem vašeg marketing sadržaja. Praćenje parametara je izuzetno važno, ako želite adekvatno poboljšanje vašeg poslovanja.

AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA MARKETING STRATEGIJA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

Related posts

LinkedIn platforma – za unapređenje poslovanja

Izrada sajta

Brzina sajta: Zašto je važna i kako je postići?

Izrada sajta

Prednost veb sajta u odnosu na društvene mreže

Izrada sajta

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!!