Brz odziv glasovne pretrage štedi vreme korisnicima koji odmah dobiju odgovor dok istovremeno mogu obavljati više zadataka. Ali ovakva napredna tehnologija zahteva od vas da optimizujete vaš sajt za glasovnu pretragu.
AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA IZRADA SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS
U ovom članku ćemo istaći kako se glasovna pretraga razlikuje od tradicionalne pretrage i kako da optimizujete sajt da bi bio otkriven glasovnom pretragom.
Ljudi koji koriste glasovnu pretragu govore kao da razgovaraju sa drugim čovekom, umesto da upisuju ključne reči u pretraživač.
Postoji mnogo razloga zbog kojih ljudi koriste glasovnu pretragu:
Lokalna pretraga
Milioni ljudi na celom svetu svakodnevno koristi tehnologiju koja podrazumeva glasovnog asistenta radi obavljanja informativnih pretraga. Takođe, glasovne pretrage mogu imati i lokalnu nameru, što znači da korisnik traži lokalno preduzeće ili nešto drugo u blizini. Ukoliko vaš sajt nije optimizovan da se pronađe putem glasovne pretrage, mogli biste propustiti veliki broj potencijalnih klijenata. Optimizacija sajta za glasovne pretrage je neverovatno korisna za lokalna preduzeća!
Razgovorne ključne reči
Glasovno pretraživanje se razlikuje od tradicionalnih metoda pretraživanja po tome što korisnici teže ,,razgovoru“ sa virtuelnim pomoćnikom. Na primer, razmislite šta biste otkucali ako biste tražili recept za pitu od jabuka?
Možete otkucati: ,,recept za pitu od jabuka“ ili ,,pita od jabuka kod kuće“.
Pomoću glasovne pretrage veća je verovatnoća da će korisnik postaviti pitanje, poput: Gugl, kako da napravim pitu od jabuka kod kuće?
Kao što vidite, upit za glasovnu pretragu je mnogo duži nego kad upisujete ključne reči za pretraživanje. Ovde dolazi do izražaja semantička pretraga. Semantička pretraga podrazumeva sposobnost pretraživača da razume značenje korisnikovog upita za pretragu. Razumevanjem značenja, pretraživači mogu da pruže relevantnije i pouzdanije rezultate, a ne rezultate koji se samo podudaraju sa izgovorenim rečima.
Upite u glasovnoj pretrazi treba sročiti kao pitanje ili zahtev. Preko 16% glasovnih pretraga uključuju ,,kako“ ,,šta“ ,,najbolje“. Razumevanje onoga šta korisnici traže, pomoći će vam da razvijete strategiju za stvaranje sadržaja koji će pružiti odgovore na pitanja korisnika.
Rezultati pretraživača
Glasovna pretraga podrazumeva da će korisnik čuti samo odgovor na upit. Prema tome, ako želite da korisnik sazna više o vašem preduzeću, dobije uputstva ili vas pozove, vaš poslovni profil na Google My Business-u treba da bude ažuriran, a podaci moraju biti optimizovani i tačni.
Saveti za optimizaciju glasovne pretrage:
– Optimizujte svoj sadržaj
Sadržaj je najvažniji deo optimizacije sajta za glasovne pretrage. Upiti za glasovnu pretragu obično se formulišu kao pitanja ili zahtevi, a prosečan broj reči za glasovnu pretragu je 29. Prema tome, vaša strategija, za stvaranje optimizovanog sadržaja, treba da bude fokusirana na većem broju ključnih reči.
Da biste pronašli veći broj ključnih reči koje su formulisane kao pitanje, to možete učiniti ako posetite sajt AnswerThePublic.com. Na ovom sajtu u polje za pretragu možete uneti ključnu reč, nakon čega ćete dobiti listu preporučenih pitanja u vezi sa tom ključnom reči.
– Optimizujte podatke na Google My Business profilu
Kada je reč o pronalaženju informacija o lokalnim preduzećima, virtuelni pomoćnici uzimaju u obzir podatke sa Google My Business-a. Vaš profil na GMB-u sadrži važne poslovne podatke, kao što su: ime preduzeća, adresa i broj telefona. Možete istaći i dodatne informacije, poput radnog vremena, opisa, druge kontakt informacije i još mnogo toga. Pročitajte još o Prednostima Google My Business-a za poslovanje.
Važno je da vaš profil na GMB-u sadrži tačne informacije. Mnogo ljudi koristi glasovnu pretragu dok su im ruke zauzete, na primer dok voze, pa ako je vaša adresa netačna, korisnik može završiti na pogrešnom mestu i tako steći negativno iskustvo sa kompanijom.
Ako želite da optimizujete vaš sajt za pretraživače, onda morate biti spremni da napravite sajt koji će biti prilagođen i za glasovnu pretragu.
– Glasovna pretraga treba da bude prilagođena i za korišćenje preko mobilnih uređaja
Otprilike 20% odraslih koristi glasovnu pretragu preko mobilnih uređaja svakog meseca, dok procenat korisnika starih između 16-24 iznosi 25%.
Većina ljudi koristi glasovne pretrage za puštanje muzike i kretanje kroz aplikacije na svojim telefonima. Korišćenje glasovne pretrage preko mobilnih uređaja je veoma praktično.
– Poboljšajte vreme učitavanja stranice
Brzina učitavanja sajta je bitan faktor za rangiranje sajta kako u rezultatima pretrage na računaru, tako i na mobilnim uređajima. Brzina učitavanja sajta takođe ima važnu ulogu u rezultatima glasovne pretrage. Kada korisnik postavi pitanje svom virtuelnom pomoćniku, obično dobije odgovor u roku od sekunde, dok se prosečan sajt učita za oko 2 sekunde.
Istraživanje pokazuje da se rezultati glasovne pretrage učitaju 52% brže od prosečnog sajta.
Iz godine u godinu, glasovna pretraga postaje zastupljeniji način pretraživanja lokalnih preduzeća i informacija. Preduzeća koja su svoj sajt optimizovala za glasovne pretrage imaju mogućnost da steknu više potencijalnih klijenata i ostvare veći promet.
Ako vam je potrebna izrada optimizovanog poslovnog sajta, Spektrum kooperativa vam može pomoći da vaš sajt bude rangiran na prvoj strani Gugla. Kontaktirajte nas na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na broj: 062/234-251.
AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA IZRADA SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS