Blog

Kako poboljšati stopu konverzije sajta

kako poboljšati stopu konverzije sajta

U onlajn marketingu, stopa konverzije predstavlja odnos ukupnih posetilaca sajta naspram onih posetilaca koji na sajtu sprovode određene aktivnosti. Internet preduzeća mere uspešne konverzije različito, na osnovu prirode svog poslovanja i svojih ciljeva. Na primer, onlajn izdavač može smatrati podnošenje obrasca na pretplatničkoj stranici uspešnom konverzijom, dok će onlajn trgovac možda meriti stopu konverzije prema broju klika na opciju ,,Dodaj u korpu”.

UKOLIKO VAM JE POTREBNA PROFESIONALNA IZRADA INTERNET SAJTA ZA VAŠE POSLOVANJE, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA IMEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

Internet preduzeća svih industrija primenjuju dosta metoda, kako bi poboljšale stopu konverzije, jer viša stopa konverzije uobičajeno donosi bolji povraćaj ulaganja. Ovaj tekst prikazuje 5 saveta i pristupa u poboljšanju stope konverzije.

Savet 1: Fokusirajte se na preduzimanje akcije

U žargonu onlajn marketinga, preduzimanje akcije odnosi se na opciju ili link, koji upućuju posetioca da preduzmu određene akcije, kao što su ,,Dodaj u korpu” ili ,,Registruj se”. Jedan od načina da potencijalno poboljšate stopu konverzije je da eksperimentišete sa preduzimanjem akcija. Na primer, možete promeniti položaj dugmeta za akciju ili redizajnirati ikonicu samog dugmeta.

U jednom istraživanju, kompanija Optimizely uspela je da poveća stopu konverzije početne stranice za 27%, tako što je promenila tekst dugmeta za preduzimanje akcije sa ,,Započnite” na ,,Testirajte”. Pretpostavka je bila da će aktivne reči pružiti bolje rezultate od pasivnih i da će se reči, koje su manje orijentisane na postupak, bolje pokazati. Nakon uvida u značajan porast stope konverzije ubacivanjem opcije ,,Testirajte”, zaključili smo da ovakav način izražavanja pomaže korisnicima da shvate da konverziju mogu ostvariti odmah i to veoma brzo.

Savet 2: Eksperimentišite sa sadržajem, dizajnom i funkcionalnošću vaše landing stranice

Landing stranice uobičajeno služe za tri stvari uključujući:

  1. Informisanje korisnika o tome šta vaše preduzeće nudi;
  2. Privlačenje korisnika prikazivanjem originalnih usluga, koje se razlikuju od usluga vaše konkurencije;
  3. Olakšavanje korisnicima da isprate vašu ponudu.

Drugim rečima, landing stranice pružaju dovoljno informacija kako bi motivisale korisnike da požele da ostvare konverziju. Vaš sadržaj sajta, kao i njegov dizajn i funkcionalnost predstavljaju deo ovoga. Na primer, stranica sa previše sadržaja može zbuniti korisnike, ali takođe, stranica sa premalo ili sa pogrešnom vrstom sadržaja može učiniti da korisnik ne poželi da ostvari konverziju. Eksperimentišite sa pozicijom elemenata na stranici. Promenite pozicije teksta i fotografija i isprobajte različite dizajne elemenata. Postavite sebi nekoliko pitanja: Da li polje za tekst mora biti dugačko? Da li poziv na akciju može biti drugačije boje? I na kraju, isprobajte različita korisnička iskustva i promenite funkcionalnost.

Pročitajte i: Savete za marketinški dizajn koji podstiče više konverzija.

Savet 3: Testirajte više elemenata stranice

Imajte na umu razlog vašeg testiranja: želite da ostvarite određeni cilj ili više njih. Mnogo faktora mogu uticati na vaš uspeh u ostvarivanju ciljeva, bilo da je to povećanje pregleda, preuzimanja, prihoda ili bilo koje kombinacije ovih triju elemenata. Testiranjem više elemenata stranice možete uvideti na koje sve načine korisnik sajta može postići svoj cilj. Ne samo da testiranjem više elemenata možete naučiti koje je iskustvo najbolje za korisnike, već možete saznati zašto je baš taj način najbolji za posetioce vašeg sajta.

Posetilac može da postane korisnik sajta na tri načina:

  1. Gledanjem video klipa na početnoj stranici, koji će ga inspirisati da ,,nauči više”, tako što će popuniti formular;
  2. Klikom na dugme ,,krenite u obilazak” koji se završava formularom za kreiranje naloga;
  3. Direktnom prijavom za besplatni probni period od 30 dana.

Preduzeće sprovodi A/B testove kako bi povećalo broj posetilaca sajta, koji prelaze u klijente. Prate se klikovi u okviru sva tri pomenuta načina, kako bi se uvidelo, da li i koja varijacija utiče na neki od tih načina. Možda, reklamiranje probnog perioda od 30 dana odvlači pažnju posetiocima, koji postaju klijenti gledanjem video klipa. Praćenjem klikova možete otkriti pravo rešenje kako da najbolje optimizujete stranicu, da biste postigli krajnji cilj – povećanje stope konverzije sajta.

Savet 4: Testirajte prave posetioce

Različiti posetioci sajtova se i ponašaju različito. Na primer, organski posetioci imaju običaj da provode više vremena na sajtovima, otvaraju veći broj stranica i ostvaruju veće stope konverzije u poređenju sa posetiocima koji dolaze putem plaćenih kampanja. Povratni posetioci često sajtove pregledaju drugačije, za razliku od novih posetilaca. Ove razlike u ponašanju trebalo bi da uzmete u obzir prilikom vaših testiranja. Napravite testove koji su usmereni na vašu ciljnu publiku.

Savet 5: Iznova ponavljajte testiranja

Ovaj savet znači da bi trebalo uvek da testirate. Priroda eksperimentisanja govori da neki testovi dožive uspeh, a neki neuspeh: oba rezultata predstavljaju priliku za razvoj. Put ka povećanju stope konverzije sadrži dosta testiranja. Primenom većeg broja testova, stvorićete više prilika za poboljšanje stope konverzije vašeg sajta.

Ukoliko želite da vaš sajt ima viši stepen konverzija i time stekne bolje rangiranje na Guglu, kontaktirajte nas na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251. Spektrum kooperativa vam može predložiti adekvatna rešenja za potrebe vašeg sajta.

UKOLIKO VAM JE POTREBNA PROFESIONALNA IZRADA INTERNET SAJTA ZA VAŠE POSLOVANJE, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA IMEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

Related posts

Kako PR pomaže preduzećima da se razvijaju

Izrada sajta

Top 5 strategija za vaše poslovanje u 2020. godini!

Izrada sajta

9 grešaka odredišne stranice koje narušavaju vaše šanse za konverziju

Izrada sajta

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!!