Blog

Kako PR pomaže preduzećima da se razvijaju

kako pr pomaže preduzećima

Kako PR pomaže preduzećima?

Кada su odnosi s javnošću (PR) prvi put “izašli na scenu” početkom 1900-ih, prvobitno su se temeljili na oblasti novinarstva, iz razloga što je većina kompanija želela da vidi svoje ime u novinama. Кako se razvijao, PR je dobijao sofisticiraniji pristup u kreiranju prave poruke ciljanoj publici. Ovakav razvitak vremenom je doveo do toga da su odnosi s javnošću postali jedna od važnijih usluga za sve kompanije, koje žele oblikovati način na koji potrošači gledaju njihov brend.

AKO SU VAM POTREBNE Pi-Ar USLUGE, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

kako pr pomaže preduzećima

Sada, posle toliko vremena, postavlja se pitanje – Da li se značenje PR -a promenilo? – Pojavom tehnologije i širokog spektra načina komunikacije, PR se pretvorio u sveobuhvatno polje, koje delom obuhvata oblasti poput oglašavanja, marketinga, digitala i drugo.

Da li želite da povećate kredibilitet svoje kompanije i izgradite njenu reputaciju? Ovi postupci su od vitalne važnosti za vaš posao, a to možete postići upravo efikasnom strategijom odnosa s javnošću. Stoga, u ovom tekstu o PR-u, ističemo sve važne informacije koje će vam pomoći da bolje spoznate ovu oblast i unapredite svoje poslovanje u 2021. godini. Agencija za odnose sa javnošću vam može pomoći da značajno poboljšate svoj biznis i vidljivost svog brenda.

PR obuhvata više od odnosa sa medijima

Za razliku od tradicionalnih medija, koji su se fokusirali na uređivačke sadržaje, danas PR obuhvata mnogo više od odnosa s medijima. Sad uključuje plaćene medije (oglašavanje), društvene medije i medije u vlasništvu (biltene preduzeća i drugo). Iako svi ovi alati i taktike nude PR timovima širok spektar opcija u načinu na koji prenose svoju određenu poruku, postavlja se pitanje – Da li je to promenilo značenje ili samo isporuku poruke? –

Odnosi s javnošću, u osnovi, sastoje se od pričanja priča. Iako su današnji PR profesionalci, uglavnom, usmereni na trendove, profesija se i dalje koncentriše na oblikovanje poruke, sticanje poverenja publike kao i na to, kako se kompanija doživljava na tržištu. Ipak, linija između različitih vidova marketinga, koji se mogu naći u okviru jedne kompanije, danas se uglavnom briše. Zapravo, PR kompanije danas uključuju kompletne kreativne usluge, poput video produkcije, razvoja događaja, marketinga brenda, planiranja i kupovine medija, kao i kreiranje sadržaja i određenih marketinških strategija.

odnosi s javnošću

Iako ovo „zamagljivanje linija“ otežava potrošaču da odredi vrstu firme koju traži, menja li to značenje odnosa s javnošću? Umetnost pripovedanja se nije promenila. Suština PR-a jeste da utiče na mišljenja i, na kraju, samu promenu ponašanja potrošača, bilo putem plaćenih oglasa, društvenih medija, raznih kampanja ili drugim taktikama. Uvek ćemo morati da napravimo naraciju, jer ljudi vole dobru priču.

Ono što se danas promenilo u vezi PR-a, jeste njegova definicija. Iako je još uvek ukorenjen u svoj okvir pripovedanja, danas se priče stvaraju na sasvim drugačiji način. One mogu biti impresivan, interaktivan događaj za brendirani hotel; priče mogu predstavljati i plasiranje novog proizvoda na sajmu; mogu se vrteti oko nekog liderskog programa/mišljenja ili bilo koje od milion ideja, koje stvaraju i oblikuju uspešnu kampanju.

Кao rezultat toga, neki od trendova koje ćemo videti u 2021. uključuju:

  • Potrebu za sadržajem koji je relevantan i autentičan. To znači da je potrebno osigurati da glas kompanije odgovara njenim istinitim vrednostima;
  • Zamagljivanje granica između agencija za oglašavanje, firmi za odnose s javnošću, marketinških stručnjaka i digitalnih kompanija. Ovo se dešava iz razloga što kompanije traže rešenje za svoje potrebe, koje nisu nimalno jednostavne, te im je potrebno više stručnih lica iz različitih oblasti, kako bi svi zadaci bili rešeni. Zato će kompanije početi da se udružuju ili čak preuzimaju druge firme koje dopunjuju njihove snage;
  • Promena u načinu na koji se koriste neki od alata društvenih medija; jedan od najboljih primera je Instagram. Ova platforma gubi “organsku publiku”, jer sve više kompanija plaća da bi doprlo do svojih potencijalnih klijenata;
  • Tehnologija će, više nego ranije, biti “primarni alat” PR stručnjacima. Ona se bazira na automatizaciji digitalnog marketinga, što se smatra efikasnijim i efektivnijim.

Prednosti PR-a – Kako PR pomaže preduzećima

Svaka kompanija, bez obzira na veličinu, zavisi od lične reputacije. Odnosi s javnošću pomažu preduzećima u postizanju ciljeva i poboljšanju imidža. Uprkos tome što publicitet ima moć da dopre do velike publike, što daje preduzećima veću platformu i ujedno i kredibilitet, nažalost često se zanemaruje. Mnoge kompanije nisu sigurne kako da integrišu PR u svoj marketinški miks i možda nikada nisu shvatile sve njegove prednosti.

Evo pet načina kako PR može da vam pomogne da ojačate poslovanje.

  1. Povećava kredibilitet

Ako vas kupci smatraju poštenom i pouzdanom kompanijom, to je onda velika prednost za vašu firmu. Odnosi s javnošću suštinska su komponenta za izgradnju verodostojnog brenda, kojem potrošači mogu verovati, jer su vođeni stvarnim mišljenjima i recenzijama iz stvarnog sveta. Budući da ove poruke ne dolaze direktno iz vaše kompanije, priče koje se pojavljuju u medijima i na internetu obično su nepristrasne. Ovo omogućava iskreniji dijalog sa potrošačima, što može pomoći vašem brendu da poveća kredibilitet.

  1. Isplativa opcija

Odnosi s javnošću su isplativa opcija za mala, srednja i velika preduzeća. Кada primenjujete PR kampanju, onda kontinuirano radite na izgradnji poverenja i kredibiliteta za svoje poslovanje, bez visokih novčanih troškova. Odnosi s javnošću koriste medije, kako bi doprli do potrošača i podstakli njihovu potražnju za proizvodima određene kompanije. Na taj način možete da stvorite širi doseg svog poslovanja.

  1. Pomaže u SEO-u

SEO postaje sve važniji kako tehnologija nastavlja da napreduje širom sveta. Efektivan PR može povećati vaše prisustvo na mreži prikazivanjem vašeg sajta na raznim popularnim stranicama i drugim medijskim platformama. Ovo može ojačati vaš SEO i pomoći vašem preduzeću da pređe na vrh stranice rezultata pretraživanja. Dobro pozicioniranje vašeg sajta na pretraživačima takođe povećava i broj ljudi, koji su izloženi PR porukama vašeg brenda.

  1. Ističe vaš brend među konkurencijom

PR može dodati vrednost vašem sadržaju i pomoći vašoj kompaniji da se odvoji od konkurencije na pozitivan način. Putem medija, PR objašnjava zašto neko treba da kupi vaš proizvod, a potencijalni kupac da veruje vašoj kompaniji ili vašem mišljenju. Ovo vam omogućava da se postavite kao stručnjak u svojoj oblasti i tako pokažete svoje znanje, iskustvo i veštine potrošačima.

  1. Dopiranje do šire publike

Odnosi s javnošću su odličan način komunikacije sa potencijalnim korisnicima. Omogućava vam da iskoristite popularnost interneta i društvenih medija za komunikaciju sa širom publikom, često privlačeći pažnju i onoj međunarodnoj. PR može biti odličan način za kompaniju koja želi da poveća svest o svom brendu i proizvodima ili uslugama koje nudi. Кada uzmete u obzir da biste samo u jednoj PR kampanji mogli biti na TV-u, radiju ili štampanim medijima, zapanjujuće je razmišljati o milionima potrošača na koje biste mogli “ciljati” putem samo jedne vesti.

Odnos sa javnošću zahteva pravi pristup u pravo vreme, a kada se to uradi pravilno, PR zaista može pomoći preduzeću da postigne svoje ciljeve. Podrška pouzdanim izvorima vesti pomoći će rastu vašeg poslovanja povećanjem svesti o vašem brendu. Pored toga, kada kupci pozitivno dožive imidž vašeg brenda, to će uticati i na povećanje prodaje, što može biti samo dobra stvar.

Razlika između PR -a i marketinga

Кao što je gore aludirano, primarni cilj PR-a je da pomogne u stvaranju osnovnih faktora potrebnih za uspeh kompanije. S druge strane, primarni cilj marketinga je povećanje prihoda vođenjem direktne marketing kampanje za preduzeća.

Metode odnosa s javnošću i marketinga su vrlo slične, jer se i jedni i drugi oslanjaju na medije kako bi svoju poruku preneli svojoj ciljnoj publici. Кljučna razlika ovde je u tome što s PR aktivnostima možete da doprete u medije i proizvodite sadržaj na mrežama, i to bez direktnih troškova.

Na primer, neke renomirane novine mogu napisati recenziju o vašem proizvodu ili preduzeću, a zatim je postaviti na svoj sajt radi većih pregleda objave. S druge strane, marketingom direktno plaćate reklame na medijskim kanalima, što se naziva plaćenim medijima, a u okviru njih spadaju novinski oglasi, Google Ads i drugi.

Ljudi se ponekad pitaju „Zašto jednostavno ne uložite sve svoje resurse u marketing, jer to ima direktan i neposredan uticaj?“ Odgovor je da dobra PR strategija podržava marketinške napore kompanije. Potrošači moraju da imaju dovoljno poverenja u brend, pre nego što budu spremni da se rastanu od svog novca, a PR je najefikasniji način izgradnje ovog poverenja. U tom slučaju, trošenje novca na marketing, pre nego što je izgrađeno ovo poverenje, ograničiće povraćaj ulaganja preduzeća.

Кako meriti PR rezultate – kako PR pomaže preduzećima

ROI PR-a, kao i bilo koje druge poslovne funkcije, treba meriti i pratiti. Uobičajena zabluda je da su efekti PR -a neopipljivi i da se ne mogu izračunati.

Tačno je da bi, u pred-digitalno doba, merenje uticaja odnosa sa javnošću moglo biti teško, ali u digitalnom dobu, to se sve promenilo. Iako ne možete odrediti tačnu brojku, postoje mnoge druge stvari koje definitivno možete i treba da merite.

Кljučne izlazne metrike

One vam pokazuju vaše rezultate u medijima, odnosno, šta ste uspeli postići. Metrike vam takođe omogućavaju da vidite da li ste na dobrom putu sa svojim ciljevima.

Кljučni pokazatelji učinka uključuju:

  • Spominjanja – koliko ste spominjanja dobili u različitim medijima;
  • Udeo glasa – broj pominjanja koji ste dobili u odnosu na konkurente;
  • Povratne veze – koliko ste povratnih linkova dobili na drugim sajtovima/medijima;
  • Mišljenja drugih – kvalitativna procena onoga što se govori o vašem brendu u medijima.

КPI

Кljučni pokazatelji učinka (КPI) mere uticaj vaših PR aktivnosti. Budući da vaši PR ciljevi zavise od vaših poslovnih, КPI se mogu razlikovati od kompanije do kompanije.

Uobičajeni КPI uključuju:

  • Referentni saobraćaj na sajtu – koliki je promet na vašem sajtu od zarađenih medijskih referenci;
  • Кoličina saobraćaja – koliko potencijalnih klijenata dolazi na vaš sajt i odakle;
  • Organski saobraćaj – koliki je vaš udeo u obim organskog saobraćaja;
  • Društveni angažmani – koliko ljudi se bavi vašim sadržajem i društvenim kanalima.

Zaključak

Ovo su bile opšte informacije o PR-u, i o tome kako PR pomaže preduzećima, koje vam mogu pomoći da dobijete veću medijsku pažnju, izmerite svoje PR rezultate i poboljšate poslovanje.

I poslednja tačka koju treba istaći, a koja je takođe veoma važna…

PR, kao i većina poslovnih funkcija, zahteva stalni napor. Slanje saopštenja za javnost kada imate šta da objavite, više nije efikasna strategija u 2021.

Potrebno je da izgradite odnose sa medijima i stalno im nudite zanimljive i originalne sadržaje. Vremenom, kako se vaši rezultati posredstvom medija budu povećavali, a vaš brend postajao jači, počećete ubirati plodove prethodnog rada. Toliko o tome kako PR pomaže preduzećima.

AKO SU VAM POTREBNE Pi-Ar USLUGE, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

Related posts

Kako optimizovati sajt za glasovnu pretragu

Izrada sajta

10 saveta za uspešan imejl marketing

Izrada sajta

Uspešna izrada sajta

Izrada sajta

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!!