Ukoliko ste tek osnovali vaše preduzeće, verovatno ste se mnogo puta pitali, koji tip marketinga izabrati? Ovo je veoma važno pitanje, a u ovom članku ćete pronaći sve ono što bi trebalo da znate.
AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNO VOĐENJE DRUŠTVENIH MREŽA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS
Šta je digitalni marketing?
Prosto rečeno, digitalni marketing koristi digitalne kanale, kao što su sajtovi i društvene mreže, za deljenje marketinških poruka.
Verovatno ste na društvenim mrežama uočili pojavljivanje sponzorisanih oglasa – to je digitalni marketing.
Šta je tradicionalni marketing?
S druge strane, tradicionalni marketing koristi kanale, poput bilborda i štampanih medija za plasiranje marketinške poruke publici.
Sve do razvoja interneta 1990-ih, tradicionalni marketing je bio uglavnom jedina vrsta marketinga.
Glavna razlika između digitalnog i tradicionalnog marketinga je medij koji služi za plasiranje marketinške poruke publici. Dok tradicionalni marketing koristi tradicionalne medije poput časopisa i novina, digitalni marketing koristi digitalne medije, poput društvenih mreža i sajtova.
Digitalni marketing jednako je važan kao i tradicionalni, ako ne i više. Digitalni marketing koristi različite digitalne kanale da bi svakodnevno mogao da dosegne do šire publike.
Кorišćenje interneta po nekoliko sati svakog dana je normalna navika većine ljudi. To predstavlja prednost za digitalni marketing, koji pametno unosi marketinške poruke u svaki digitalni kanal.
Ukoliko vam treba oglašavanje na internetu, Spektrum kooperativa će primeniti adekvatne marketinške strategije za efikasno promovisanje vašeg brenda. Kontaktirajte nas već danas na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251 i naš tim će vam pomoći da unapredite svoje poslovanje.
Кoju vrstu marketinga bi trebalo koristiti?
Кljuč sjajne marketinške kampanje je pronaći pravi balans između tradicionalnog i digitalnog marketinga. Tokom 2020, digitalni i tradicionalni marketing bili su međusobno nerazdvojni poput jinga i janga, jer oba tipa marketinga igraju važnu ulogu u marketinškoj strategiji.
Verovatno ste zapamtili TV reklame nekih poznatih brendova, kao što je na primer Coca-Cola. Ovaj brend svake godine pravi božićnu marketinšku kampanju, koja je prepoznatljiva širom sveta, zbog jedinstvenog koncepta i moćne kinematografije.
Međutim, iako Coca-Cola pravi impresivne reklame, ovaj brend je nastavio da ide u korak s vremenom i u svoju strategiju uključio digitalni marketing, kako ne bi propustio neke ogromne marketinške mogućnosti.
Da bi dosegao širu publiku, ovaj brend je proširio svoje horizonte marketinga kreiranjem fotografija i video sadržaja, posebno za Facebook i Instagram.
Vizuelno impresivne kampanje na društvenim mrežama rezultirale su većim brojem pratilaca. Postovi su u skladu sa aktuelnim trendovima digitalnog marketinga i istovremeno deluju privlačno za deljenje.
Tradicionalni marketing
Usled većeg korišćenja digitalnih medija, trgovci često potcenjuju tradicionalni marketing. Međutim, tradicionalni marketing još uvek ima važnu ulogu u reklamiranju brenda. Ne zaboravite da veliki broj ljudi i dalje voli da gleda televizor i da kupuje novine. Vaš novac bi mogao biti pametno potrošen, ako imate budžet za objavljivanje reklama u časopisima i udarnim televizijskim emisijama.
Tradicionalni marketinški kanali uključuju:
- Bilborde, postere, reklame na autobusima i dr.
- Reklamiranje brenda u TV i radio emisijama.
- Štampu (časopisi i novine)
- Direktnu poštu (katalozi i dr.)
- Telemarketing (telefon, tekstualna poruka)
Prednosti tradicionalnog marketinga
- Uticajan i lako razumljiv
Bilbordi impresivnog dizajna ili upečatljive TV reklame lako se razumeju i imaju veliki uticaj na publiku.
- Štampani marketinški materijali su trajniji
Ako imate oglas u nekom časopisu, on će tamo postojati dok se časopis ne reciklira.
- Reklame se duže pamte
Veća je verovatnoća da ćete duže pamtiti one reklame koje vidite u stvarnom životu, umesto onih koje ste uočili preko telefona. Kada ugledate na obližnjoj zgradi neku novu reklamu impresivnog dizajna, verovatno će vam ta reklama ostati duže u mislima, nego instagram oglas, koji ćete verovatno zaboraviti za nekoliko sekundi.
Nedostaci tradicionalnog marketinga:
- Кampanje je teže izmeriti
- Često je skup
- Nema direktne interakcije sa potrošačem
Za razliku od marketinga na društvenim mrežama koji vam omogućava da putem lajkova i komentara vidite kako publika reaguje na vaše reklame, tradicionalni marketing vam ne pruža uvid u reakcije publike na vaše marketinške napore.
Digitalni marketing
Кoliko god tradicionalni marketing imao uticaja, ne možemo zanemariti da živimo u vremenu kada je internet veoma zastupljen u svakodnevnom životu ljudi.
Prema istraživanju, stopa korišćenja interneta na globalnom nivou iznosila je 51,4% tokom 2019. godine. U 2021. godini, predviđenih 73% celokupne prodaje e-trgovine ostvariće se putem mobilnih uređaja. To znači da je ova godina prava prilika za sprovođenje adekvatnih strategija digitalnog marketinga.
Кanali digitalnog marketinga uključuju:
- Društvene mreže (Fejsbuk, Instagram, itd.)
- Sajtove
- Content marketing
- Affiliate marketing
- Ulazni marketing
- Email marketing
- PPC (plaćanje po kliku)
- SEM (marketing na internet pretraživačima)
Prednosti digitalnog marketinga
- Imate uvid u reakcije publike
Putem društvenih mreža možete videti šta vaša publika misli o vašem brendu i marketinškim idejama. Ako vaše postove publika lajkuje, deli i pozitivno komentariše, onda znate da ste marketinšku kampanju osmislili kako treba.
- Kampanje je moguće lako izmeriti
Za razliku od tradicionalnog marketinga, rezultate digitalne marketinške kampanje je veoma lako izmeriti, što vam pomaže pri planiranju budućih marketinških ideja.
- Omogućava ciljanje publike
Možete koristiti alate koji će vam omogućiti da vaš sadržaj dopre do tačno određene publike. Ako je vaš cilj da dosegnete do osoba koje posebno vole da jedu hamburger i piju Coca-Colu, onda sigurno možete da kreirate sadržaj, koji će savršeno odgovarati vašoj ciljnoj publici.
Nedostaci digitalnog marketinga
- Digitalni oglasi mogu da smaraju publiku svojim pojavljivanjem
Zamislite da listate početnu stranu Fejsbuk stranice da biste videli postove vaših prijatelja, ali odjednom se pojavi sponzorisani oglas za nešto, što je povezano sa neugodnom temom koju ste pretraživali prethodne noći. To će vas verovatno navesti da manje volite taj brend, koji nametljivo plasira svoje oglase.
- Reklame manje traju
Google oglasi, baneri ili oglasi na društvenim mrežama uglavnom traju privremeno, a publika ih lako može ignorisati. Ako korisnici na vašem sajtu kliknu na sledeću stranicu, vaš oglas će nestati sa njihovog ekrana.
- Stalno evoluira
Da biste osmislili pravu digitalnu marketinšku kampanju, postoji mnogo toga što treba da naučite. Svaki marketinški kanal zahteva profesionalca za osmišljavanje marketinške kampanje radi postizanja najboljih rezultata. Međutim, ukoliko ste tek osnovali preduzeće, sprovođenje marketinških kampanja na društvenim mrežama je odlična opcija za početak reklamiranja brenda.
Obe vrste marketinga imaju svoje prednosti i nedostatke. I digitalni i tradicionalni marketing mogu vam pomoći u reklamiranju brenda, sve dok znate šta vaša publika želi.
AKO VAM JE POTREBNO USPEŠNO VOĐENJE DRUŠTVENIH MREŽA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS