Davne 1954. godine, Rej Krok kao menadžer prodaje, bio je fasciniran koliko brzo se prodaje hrana u okviru restorana McDonald’s. Restoran je efikasno opsluživao veliki broj kupaca, dok je svaka mušterija bila veoma zadovoljna hranom.? Krok je osetio veliki potencijal tog posla, te je pitao vlasnike-braću McDonald’s-a da započne sa franšiznim konceptom njihovog restorana, na šta su braća potvrdno odgovorila. Krok je svoj prvi McDonald’s otvorio 1955. godine u državi Ilinois.
,,Kvalitet, usluga, čistoća i vrednost“ bio je Krokov moto. Znatno je poboljšao marketinšku strategiju. Međutim, sada nailazimo na ono -Ali- iz naslova. Krok je ostvarivao veoma uspešnu prodaju hamburgera, koji zapravo nisu ni imali sastojak mesa! DA. Baš tako! Tačno je da je Krok stekao uspeh u poslovanju, ali šta je sa reputacijom? Šta su ljudi pomislili kad su shvatili da u hamburgerima uopšte nema pravog mesa? Razmislite… Ne ulepšavajte vašu sliku brenda samo kako biste se bolje plasirali… Zvuči kao kliše, ali vaša marljivost i upornost će se uvek isplatiti.
Navešću vam još jedan primer koji jasno oslikava koliko je imidž brenda bitan. Nakon što je Krok kupio McDonald’s, braća su ipak zadržala jedan i to originalni restoran u San Bernardinu, što je razljutilo Kroka. Međutim, Krok je uspeo da natera braću da promene ime tog restorana u ,,The Big M“. Šta mislite? Da li je ,,The Big M“ dosegao uspeh u prodaji?… ,,The Big M” je propao posle par godina poslovanja. ?
Uvek je lakše naučiti iz tuđeg iskustva. Dakle, zaključak ove anegdote jeste da uvek budete iskreni prema vašim kupcima, kako biste stekli njihovo poverenje. Budite dosledni u vašim proizvodima i uslugama. Doslednost ne znači da ne treba da eksperimentišete i da budete inovativni. Za svaki posao je potrebno malo eksperimentisanja, tako da se ne plašite da realizujete vaše ideje.
Navešću onu poznatu izreku: Ko ne rizikuje – ne profitira. ?