Uspešna izrada sajta

Šta podrazumeva uspešna izrada sajta?

Danas na internetu postoji preko milijardu sajtova. Neki među njima su bolje dizajnirani, inovativniji, svrsishodniji, brži, dok su neki nejasni, po pitanju dizajna, ažuriranja i drugih faktora koji su važni za popularnost sajta. To znači da postoje određeni faktori, koji podstiču popularnost sajta.

uspešna izrada sajta

Međutim, mnogi često poistovećuju popularnost sa uspehom, ali ovi pojmovi imaju različita značenja. Pojasnimo. Na primer, mala internetska prodavnica koja prodaje potrepštine za heklanje možda neće imati milione posetilaca, ali može imati verne posetioce, koji je neće posećivati samo zarad kupovine proizvoda, već i radi saveta, vesti i projektnih ideja. Budući da podstiče razna angažovanja, ovakav sajt bi mogao postati uspešniji od mnogih drugih sajtova koji su veoma posećeni, ali nemaju verne posetioce.

Prema tome, ako želite da napravite sajt, postavlja se pitanje, kako sajt učiniti uspešnim? Кako privući posetioce koje želite i navesti ih da ostvare konverzije na više načina? To je složena procedura, a tačni koraci, koje trebate preduzeti, variraće u zavisnosti od teme sajta i vaše ciljne publike.

Uspešna izrada sajta

Međutim, moguće je sumirati proceduru pomoću pet opštih koraka, koji se mogu primeniti na bilo kom sajtu. Bez obzira koja je tema vašeg sajta, morate se pridržavati nekih osnovnih pravila, koja će vaš sajt usmeriti ,,ka pravom putu”.

  • Koji su ciljevi vašeg sajta?

Od krucijalne je važnosti da razumete šta tačno želite da postignete na svom sajtu. Da li vam je cilj prodaja proizvoda ili da posetioce pretvorite u dugoročne klijente vaše kompanije? Ili se u vaše ciljeve ubraja sve ovo pomenuto. To je u redu, samo bi trebalo da imate na umu ove ciljeve od trenutka kada vaš sajt bude izrađen, kako biste mogli da strukturirate svoj sajt u skladu s tim ciljevima. Ako vam je cilj da se preko vašeg sajta nudi štampa na majicama, to će iziskivati drugačije ciljeve nego ako nudite uslugu kao trubači Subotica.

Ako napravite sajt, a da pritom ne znate koja je njegova primarna namena, to će verovatno stvoriti neorganizovanost na vašem sajtu i on će delovati zbunjujuće za vaše posetioce. Nećete postići ni približno one rezultate, koji bi bili mogući sa dobro strukturiranim sajtom. Pored toga, ne možete da procenite uspeh vašeg sajta ili da identifikujete područja za poboljšanje, ako ne znate kako se taj uspeh definiše. Pročitajte više u tekstu Povoljna izrada sajta.

  • Planirajte pre nego što napravite sajt

Planiranje je najbitniji korak, posebno ako želite da izgradite sajt, koji će biti vidljiv potencijalno širokoj publici. Zapišite naslove stranica koje smatrate bitnim za vaš sajt. Tokom ovog procesa, možete otkriti i neke stranice koje se mogu kombinovati.

Ovo planiranje je važno iz dva razloga:

  1. da biste organizovali stranice na sajtu, na način koji olakšava posetiocima navigaciju.
  2. da biste utvrdili koje stranice će vam zapravo trebati.

Кada napravite listu neophodnih stranica, možda će vam biti potrebna pomoć u vizualizaciji strukture vašeg sajta. U tom slučaju, nacrtajte prikaz kako će vaše stranice biti povezane jedna s drugom. Zatim sledite „putanje” koje bi hipotetički posetioci morali da preduzmu da bi pogledali bilo koju određenu stranicu, imajući na umu broj klikova koji će im trebati za navigaciju do dotične stranice. U idealnom slučaju, potrebno je tri ili manje klikova da posetilac pronađe ono što traži na vašem sajtu.

Ako posetioci budu retko posećivali određenu stranicu vašeg sajta, ponovo procenite da li vam je ta stranica uopšte potrebna. Dobra opcija bi bila da je spojite sa nekom drugom stranicom ili da je u potpunosti uklonite. Uspešna izrada sajta podrazumeva promišljanje svakog detalja vašeg sajta.

  • Stvorite sjajno korisničko iskustvo

UX (,,user experience”) je važan aspekt za pružanje pozitivnog korisničkog iskustva, i podjednako je bitan kako za sajtove, tako i za aplikacije. Ukoliko vaš sajt ima zbunjujuću navigaciju ili ne prikazuje jasno informacije, UX dizajn je pravo rešenje za ove probleme, jer će vašim klijentima omogućiti da koriste vaš sajt ili aplikaciju lako i bez zabune.

Кada osoba poseti sajt, želi, što je brže moguće, da pronađe ono što traži. Sajt, koji se brzo učitava i koji ima razumno organizovane stranice  pruža daleko superiornije korisničko iskustvo. Ako imate internet prodavnicu, vaša korpa za kupovinu na sajtu, stranice proizvoda i postupak kupovine takođe moraju brzo i dobro da funkcionišu.

Ljudi na internetu imaju vrlo visoke standarde – ukoliko imaju bilo kakvu sitnu neprijatnost dolaskom na vaš sajt, verovatno će izaći i potražiti neki drugi, čak i ako Vi imate bolji proizvod. Prema tome, napravite sajt koji će vaša ciljna publika rado posećivati. UX je svakako jedan od važnih elemenata uspešna izrade sajta.

  • Dodajte vredan sadržaj na sajt

Kvalitetan sadržaj je potreban na svim sajtovima. Veoma je važno da vodite blog, koji će sadržati tekstove sa ključnim rečima i pomoću kog ćete informisati ciljnu publiku o uslugama koje pružate i vašem poslovanju, kako bi oni bili u toku sa vašim daljim poslovnim planovima. Istražite teme o kojima će posetioci verovatno želeti da saznaju više i objasnite im ih.

Ukoliko planirate da pokrenete blog kategoriju na vašem sajtu, ali nemate dovoljno vremena da se posvetite pisanju, Spektrum kooperativa će profesionalno pisati za vas! Budite slobodni da nas kontaktirate na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251 zarad vašeg uspešnijeg poslovanja.

Pored tekstova, koji treba da budu kvalitetno napisani i ispunjeni relevantnim informacijama, vaš sajt možete ispuniti drugim sadržajima, kao što su video i audio zapisi, moderne stilske ilustracije i drugo.

Sajtove, koji sadrže vredne i informativne sadržaje, publika će svakako više ceniti zbog kvalitetnih informacija. Možete razmisliti šta možete novo dodati na sajt, a što će povećati vrednost vašem sadržaju. Na primer, možete dodati:

  • uputstva;
  • sekciju s komentarima;
  • poređenja određenih proizvoda (ovo će pomoći svakom posetiocu vašeg sajta, da se odluči za onaj proizvod koji je adekvatniji za njega;
  • iskustva;
  • i bilo šta drugo što može da posluži posetiocima vašeg sajta, a samim tim i da pruži dodatnu vrednost vašem sajtu.

Napišite tekst za vašu početnu stranicu sajta, objasnite svoje poslovanje, umesto da pretpostavljate da će svi, posetom vašeg sajta, već razumeti čime se bavite i koje usluge pružate.

  • Steknite znanje o SEO-u

Optimizacija sajta za pretraživače (SEO) zahteva skup veština, od tehničkih do gotovo umetničkih. U tehničke stvari ubrajaju se metaoznake, strukture veza, XML mape sajtova i drugo. S umetničke strane, u pitanju je dragocen sadržaj, koji smo spomenuli.

Kvalitetni tekstovi direktno pomažu vašem SEO-u predstavljanjem važnih informacija, koje će posetioci želeti da podele sa drugima, tako što će vaše tekstove šerovati na svojim društvenim mrežama, što dovodi do veće posećenosti vaših tekstova i samog sajta. Kada su vaši tekstovi veoma posećeni, to je dobar znak za Gugl, jer će ih on visokopozicionirati u rezultatima pretrage za određene ključne reči. Dobra vest je da vam nije uvek potrebno sveobuhvatno tehničko razumevanje SEO-a da biste ga pravilno postavili. Sve se svodi na vašu sposobnost da sledite uputstva: vaši URL-ovi, naslovi stranica i metatagovi moraju da slede određeni standard.

Možda niste programer i ne biste sami da podešavate vaš sajt. U tom slučaju, najbolja opcija jeste da kontaktirate iskusan tim koji će vaš sajt optimizovati za pretraživače, što će uticati na bolju poziciju vašeg sajta na Guglu. Ukoliko vam je potrebna uspešna izrada sajta, Spektrum kooperativa će vam pomoći da vaš sajt bude uspešan i visokopozicioniran u rezultatima pretrage. Kontaktirajte nas na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251.

Ostavite komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!!