Blog

Šta su ,,mračni postovi”?

mračni postovi

Brendovima nije potrebno da svi pratioci vide sve što kreiraju za društvene mreže. Zbog toga koriste ,,mračne postove”, delove sadržaja namenjene samo određenim ciljnim korisnicima.

AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA IZRADA SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

Mračni postovi, zajedno sa pojmovima kao što su mračna društvena mreža i mračni internet (dark web), čine još jednu ,,mračnu” kategoriju u objavljivanju na internetu. Oni su mračna područja u digitalnom svetu koja prkose karakterističnoj transparentnosti interneta. Na primer, marketinški stručnjaci pomoću mračnih postova mogu promovisati sadržaj, koji ne moraju da podele na svojim javnim profilima gde bi ga video ceo svet. Mračni postovi su prikriveni sadržaj.

spektrum kooperativa
Spektrum kooperativa – programerska, marketinška i SEO firma.

”Društvene mreže se sve više orijentišu ka mračnim postovima kako sve više postaju glavni medijski kanal”, rekla je Đžen Brajt, potpredsednica u DigitasLBi.

Evo šta znače mračni postovi i zašto su popularna marketinška taktika.

Kako je nastala ideja o mračnim postovima?

Mračni postovi nastali su kada su mogućnosti targetiranog reklamiranja na platformama kao što je Fejsbuk, još uvek bile u začetku. Fejsbuk je prvi razvio koncept ,,neobjavljenih” postova (drugi naziv za mračne postove) za brendove i izdavače koji su kreirali post a koji nije bio vidljiv na njihovim stranicama. Objava bi bila upućena samo određenim pratiocima ili ciljnoj demografskoj kategoriji.

Zašto su neophodni mračni postovi?

Oni, uglavnom, služe za kreiranje postova na društvenim mrežama koje izdavač ne želi da prikaže svima. Izdavači poput BuzzFeed-a koriste mračne postove kao deo ugovora o sadržaju sa brendovima. Takođe, mračni postovi su korisni kada se vrši A/B testiranje različitih strategija sadržaja, jer brend može isprobati sadržaje bez zvaničnog objavljivanja na svojoj stranici dok ne shvati koja verzija sadržaja ima bolji učinak.

,,Mračni postovi se koriste kada ne želite da ih mešate sa karakterom vašeg glavnog sadržaja, zato što je to sadržaj za posebnu publiku”, rekao je Tom Edvards, direktor digitalnog sektora u Epsilonu.

Zašto oglašivači i brendovi koriste mračne postove?

Prodavci poput Majkla Korsa oslanjaju se na mračne postove kako bi različite proizvode plasirali na različitim grupama na Fejsbuku. ,,Mračni postovi se koriste u bilo koje vreme kada imate specifičnu poruku za određene kupce, ljude koji su posetili vaš sajt ili kada imate ciljnu publiku na određenom geografskom području,” rekao je Brajt.

Šta je sa mračnim objavama van Fejsbuka?

Mračni postovi dostupni su na LinkedIn-u, Pinterestu-u i Twitter-u. Što se tiče Snapchat-a i Instagram-a, svi promovisani postovi su mračni postovi.

Postoje li nedostaci mračnih postova?

 Za oglašivače i brendove, mračni postovi stvaraju slepu tačku, rekao je Brajt. Nemoguće je videti sve vrste sadržaja na društvenim mrežama koje brend objavljuje, tako da ne postoji način da potpuno shvatite smisao njihovih medijskih strategija ili potrošnje. ,,Zaista je teško gledati konkurenciju brenda, jer ne znate šta rade, koji kreativni sadržaj koriste, koliko troše ili ko im je ciljna publika“, rekao je Brajt.

Što se tiče opasnosti, mračni postovi su po prirodi usmereni ka usko ciljnoj publici, a brendovi mogu imati probleme ako počnu tragati za ljudima po njihovim imenima. ,,Video sam dobro i video sam loše, a loše je nešto toliko prilagođeno pojedincu da budi osećaj nelagode”, rekao je Brajt.

AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA IZRADA SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

Related posts

Odaberite pravu platformu za vaše preduzeće

Izrada sajta

Budite prvi na Guglu – ključni saveti

Izrada sajta

Kako da zaštitite svoj biznis od kradja podataka

Izrada sajta

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!!