Blog

Marketing brenda – Primeri marketinških strategija svetskih brendova

marketing brenda

Šta je zapravo marketing brenda? Verovatno ste mnogo puta čuli da preduzetnici posvećuju pažnju marketingu brenda, koji obuhvata mnogo više nego što možda mislite.

Marketing brenda je način reklamiranja proizvoda ili usluga uz istovremeno promovisanje brenda u celini. U osnovi, marketing brenda saopštava priču o vašoj usluzi ili vašem proizvodu ističući ceo vaš brend.

Ukoliko vam je potrebna izrada marketinške strategije, Spektrum kooperativa će vam ponuditi efikasna, uspešna i profitabilna rešenja. Kontaktirajte nas na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251 i saznajte više o našim uslugama. 

Šta znači efikasan marketing?

Na ovo pitanje odgovorićemo vam pomoću primera marketinga brenda Colgate. Za Colgate, efikasan marketing znači biti stručnjak za oralno zdravlje.

Cilj je povezati se sa publikom i tako stvoriti stalne kupce. Autoritativni brend je onaj koji je prepoznatljiv među ljudima i koji podstiče poseban osećaj koji će zauvek ostati uz publiku.

Na primer, turista će imati osećaj da može verovati Colgate pasti za zube, ma gde god se nalazio u svetu. Colgate je tokom godina zauzeo jedinstveni pristup marketingu svog brenda, odlučivši da edukuje svoju publiku, umesto da im samo nameće proizvode. Osnovali su Centar za oralnu negu, a takođe dele i važne činjenice o tome kako se neguju zubi u svim njihovim oglasima i na društvenim mrežama. Ova marketinška strategija brenda pomogla je Colgate-u, ne samo da prodaje pastu za zube, već da postane jedan od najpopularnijih brendova za oralnu negu, koji je stekao poverenje publike širom sveta.

Što ste temeljitiji prilikom sprovođenja marketinške strategije brenda, veća je verovatnoća da će vaš brend napredovati.

Najbolje marketinške strategije vodećih svetskih brendova

Apple, McDonald’s i Nike su tri brenda koje će prepoznati skoro svako na svetu. Кako su došli do ove tačke? Odgovor je: Efikasan marketing brenda!

  • Apple-ova marketinška strategija brenda

Marketinški napori kompanije Apple nisu usmereni samo na prodaju najnovijih telefona ili tableta, već upućuju publiku na drugačiji životni stil, ukoliko se opredele na kupovinu ovih proizvoda. Apple-ova marketinška strategija podstiče kod ljudi potrebu za kupovinom Apple proizvoda, kako bi poboljšali svoj život.

  • Nike-ova marketinška strategija brenda

Nike-ova marketinška strategija uključuje, ne samo prodaju proizvoda, već i prodaju priče, i ona se primenjuje na sajtu, opisima proizvoda i na društvenim medijima. Nike koristi svaku priliku da ispriča priču o svojim proizvodima, njihovom početku ili idejama.

Isticanje priče o vašem poslovanju dodaje mu ljudski element i može biti odlična marketing strategija za vas. Zapamtite, vaša priča ne mora biti revolucionarna. Jednostavno, objasnite čime se bavite, odakle ste i pružite korisne informacije o nečemu što je mnogo važnije od puke prodaje proizvoda.

  • McDonald’s-ova marketinška strategija brenda

Prema brojnim studijama, McDonald’s je jedan od najpriznatijih brendova širom sveta. Stoga, nije iznenađenje da se marketinška strategija ovog brenda u velikoj meri oslanja na doslednost brenda. Zlatni lukovi su trenutno poznati svuda, od Amerike do Australije, a ljudi povezuju ovaj brend sa osećajem sreće.

Кako je McDonald’s stvorio tako prepoznatljiv brend? Pa, svoj identitet brenda i svoje proizvode održavaju doslednim više od 60 godina, uz istovremeno poboljšanje brenda. Njihov logotip je ostao relativno isti, a njihovi marketinški slogani podržavaju istu poruku: ,,Mi vas usrećujemo.” Evo nekoliko slogana McDonald’s-a i perioda kada su bili aktuelni:

,,Zaslužili ste predah danas” (1971-1975)

,,To je moj McDonald’s” (1981)

,,Jeste li danas napravili pauzu?” (1995-1997)

,,Osmeh” (2001-2003)

Кada planirate marketinšku strategiju brenda, uzmite u obzir ono za šta smatrate da će biti dugotrajno. Ne morate da otkrivate točak svaki put kada kreirate novu marketinšku kampanju ili logotip. U stvari, to bi moglo stvoriti više štete nego koristi, jer će nedoslednost i ekstremne promene verovatno zbuniti, pa čak i otuđiti vašu publiku.
Na primer, logo McDonald’s-a se menjao tokom godina, ali te promene su neznatne, te je logo ovog brenda ostao prepoznatljiv.

Marketing brenda u pet jednostavnih koraka

Marketing brendova nije rezervisan za industrijske divove poput Nike-a, Apple-a i McDonald’s-a. Bilo koja marka može to da izvede, ukoliko sledi pet jednostavnih koraka:

  1. Shvatite svrhu vašeg brenda

Davanje odgovora na pitanje: ,,Zašto moj brend postoji?”, ključno je za marketinšku strategiju brenda. Postavite sebi sledeća pitanja, kako biste lakše utvrdili svrhu svog brenda.

  • Кo je moja ciljna publika?
  • Zašto bi mi publika verovala?
  • Kako se publika oseća povodom mog brenda?
  • Kako moj brend može pomoći publici?
  • Кo su moji konkurenti?
  • Кoja je osnovna priča mog brenda?
  • Da je moj brend osoba, ko bi to bio i zašto?

Ovo je prvi korak koji će vam pomoći da definišete kako će vaš brend izgledati.

  1. Istražite ciljno tržište

Shvatite ko je vaša publika, tako što ćete odgovoriti na sledeća pitanja:

  • Koje starosne dobi je moja publika?
  • Gde živi?
  • Čime se bavi?
  • Gde voli da kupuje moja publika?
  • Šta mojoj publici treba od proizvoda ili usluga?

Jasna vizija o tome ko je vaša ciljna publika, pomoći će vam da izaberete svoj logotip.

  1. Definišite i prodajte svoju priču

Vaša priča vam može pomoći da povežete svoj brend sa publikom, da podstaknete njihovu lojalnost i povećate prodaju. Odvojite vremena da osmislite zanimljivu priču, koja će sadržati iste one elemente koje ima vaš omiljeni film, kao što su likovi, sukob, razrešenja…

Priča ne mora biti dramatična. Na primer, to može biti priča o tome kako su vaše bake i deke odlučili da otvore pekaru u gradu pre 50 godina, a zatim su preneli svoj posao i njihov omiljeni recept na buduće generacije. Zatim, možete privući pažnju pravljenjem kolača sa organskim sastojcima, težeći tako da izgradite zdravu zajednicu. Privucite pažnju publike sjajnom pričom, a zatim im dopustite da budu deo priče interakcijom sa vašim brendom. Pročitajte 9 marketinških ideja za uspešno poslovanje u 2021.

  1. Upoznajte svoje konkurente

Baš kao i upoznavanje sopstvene publike, podjednako je važno i upoznavanje konkurenata. Istražite ih, utvrdite u čemu se razlikujete od njih, a zatim se usredsredite na ovu razliku u marketinškim porukama. Na primer, ako je vaš konkurent poznat po tome što ima najjeftinije proizvode u gradu, vi ćete možda želeti da, u okviru svog marketinga, istaknete da je kvalitet proizvoda važniji u odnosu na cenu proizvoda.

  1. Кreirajte smernice za brend

Jednom kada shvatite svoj brend i publiku, razmislite o tome kako ih treba povezati u marketingu. Smernice za brend pomoći će svim dizajnerima i marketinškim stručnjacima sa kojima radite da ispričaju priču vašeg brenda i isporuče vašu poruku na najbolji mogući način, kao i da osiguraju doslednost brenda.

Tri stvari koje treba izbegavati kada razvijate marketinšku strategiju brenda

Кada razvijate marketinšku strategiju brenda obavezno izbegavajte ove zamke:

  1. Preskakanje provere konkurencije

Zamislite da ste osmislili marketinšku strategiju brenda i počeli da objavljujete svoje poruke u obliku marketinških materijala, a zatim shvatite da je vaš konkurent već uradio vrlo sličnu stvar poput vas. To se dešava prečesto, a najbolji i jedini način da se to izbegne jeste temeljitim istraživanjem onoga šta konkurenti rade u vašoj industriji, pre nego što počnete sa kreiranjem marketinške strategije.

  1. Prikazivati kreativne ideje, koje ne prate doslednost brenda

Predstavljati različite kreativne ideje na tržištu može izgledati zabavno, ali zapravo će zbuniti vašu publiku i naštetiti vašem brendu. Bez obzira da li komunicirate sa publikom putem društvenih mreža ili imejla, želite da vaša poruka odražava doslednost vašeg brenda. Zapamtite, čak i ako ste stotinu puta videli svoje slogane, publika to nije učinila.

Dosledna kreativnost je ključna za stvaranje jake marketinške strategije brenda.

  1. Nedostatak dugoročne vizije

Bez ciljeva i misije brenda, vaša marketinška strategija neće imati jasan smer. Važno je znati šta želite da postignete dugoročno, umesto da imate samo kratkoročne ciljeve. Primer dugoročnog cilja može biti međunarodno širenje, donošenje novih proizvoda na tržište ili stvaranje većeg uticaja na društvenim mrežama.

Dobar marketing brenda je ključ uspešnog poslovanja.

Zapamtite, bez obzira pokušavate li stvoriti priču poput Apple-a, Nike-a ili izgraditi prepoznatljivost brenda poput McDonalds-a, što temeljitiji budete u planiranju marketinga svog brenda, to će vaše marketinške kampanje biti uspešnije.

AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA IZRADA marketinške strategije, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

Related posts

Profesionalno održavanje sajta

Izrada sajta

Da li je vaš marketing sadržaj uspešan? – delotvorni parametri

Izrada sajta

Struktura sajta – šta je i zašto je važna?

Izrada sajta

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!!