Koliko vremena treba da sajt bude prvi na Guglu

Ako vas je klijent angažovao za SEO optimizaciju sajta, pretpostavljamo da će vas, bez ikakvih izuzetaka, pitati: „Кoliko vremena je potrebno da se moj sajt nađe na prvoj strani Gugla?”

Uobičajeni odgovor na ovo pitanje je: „Zavisi”, jer ima previše faktora koje treba uzeti u obzir: kvalitet sajta, konkurencija, budžet, tehničke veštine i drugo.

koliko vremena treba da sajt bude prvi na guglu

Prema tome, odlučili smo da u ovom članku istaknemo najbitnije faktore, koji utiču na rangiranje sajta, kako bismo odgovor ,,Zavisi” učinili konkretnijim.

Faktori Gugl rangiranja

Кao što je već pomenuto, postoje neki faktori koji utiču na količinu vremena, koja je potrebna da se sajt visoko pozicionira na Guglu za određene ključne reči.

Ne možete zapravo tačno odgovoriti koliko će vam vremena trebati za rangiranje dok ne izvršite analizu sajta. Koje ključne reči treba uzeti u obzir? Кakva je konkurencija za te ključne reči? Кakvo je trenutno stanje na sajtu? Кoji je budžet?

Sve su to faktori koji utiču na to, koliko brzo sajt može doći na vrh rezultata pretrage.

  • Trenutne performanse sajta

Prva stvar koju treba uzeti u obzir je sam sajt – ako postoje problemi, biće potrebno uložiti više vremena zarad visoke pozicije na Guglu. To ne znači da ne treba da počnete da radite na istraživanju ključnih reči ili stvaranju sadržaja – ove stvari bi trebalo da uradite što je pre moguće. Ali ako vaš sajt, na primer, nije prilagođen za mobilne uređaje, on jednostavno ne može da dođe na prvu stranu Gugla.

Vredi napomenuti da će sajt, koji je spor i bez autoriteta, imati lošije rezultate od bržeg sajta, koji ima puno kvalitetnih povratnih veza.

U zavisnosti od tehničkih problema, koje sajt ima, rangiranje na prvu stranu Gugla može potrajati od jednog meseca do jedne godine, pa je zaista teško proceniti.

Ako vaš klijent ima veći budžet, u tom slučaju, možda ćete brže popraviti sajt, jer biste poslove mogli prepustiti većem broju ljudi. U suprotnom, samo će vam trebati više vremena.

  • Stari / novi sajt

Uopšteno govoreći, stariji sajt će imati malo bolji učinak od novog. Ovo jedino važi ako stariji sajt pruža korisne informacije.

U svakom slučaju, Gugl definitivno ne veruje sajtovima, koji su tek pokrenuti. Pozicije tih novih sajtova variraju, jer je Guglu potrebno više vremena da utvrdi stepen relevantnosti sadržaja na tim, novim sajtovima. Takođe, moraćete da potrošite neko vreme da dobro indeksirate sajt, pokazujući tako Guglu da je sajt dobro strukturiran i brz.

Uzmite u obzir i količinu vremena koja će vam biti potrebna za izradu sajta, ako taj sajt još uvek ne postoji.

Želite kvalitetnu izradu sajta zarad uspešnijeg poslovanja? Programerska firma Spektrum kooperativa će vam napraviti funkcionalan i kvalitetan sajt, bilo da je u pitanju manji/veći sajt ili internet prodavnica. Budite slobodni da nas kontaktirate na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251.

  • Veći/ manji sajt

Opet spominjemo da veći sajtovi, generalno, imaju tendenciju da se bolje rangiraju. Zašto? Jer postoje veće šanse da takvi sajtovi imaju i povratne linkove. Međutim, iako bi se veći sajtovi mogli bolje rangirati od manjih sajtova za određene ključne reči, potrebno je više vremena za rangiranje stranica većih sajtova, jer ih je znatno više, nego na običnim sajtovima.

Ako odlučite da kažete klijentu: „Mislim da bismo mogli da rangiramo vaš sajt za ove ključne reči za manje od godinu dana”, tada biste trebali da pretpostavite da će vas klijent verovatno angažovati i za vođenje bloga.

Kako je naš portal Izrada sajta zauzeo visoku poziciju na Guglu?

Kada na Guglu pretražujete ključne reči ,,izrada sajta” primetićete da je naš portal Izrada sajta na prvoj strani u rezultatima pretrage. Domen za naš portal smo zakupili pre godinu dana, kada smo i napravili sajt. Pretraga ”izrada sajta” spada u visokokonkurentne pretrage za koje mnoge veb agencije žele da se pozicioniraju što bolje a za takve reči je najteže pozicionirati se na prvoj stranici pretraga na Guglu. Evo kako smo došli do pozicije na prvoj strani Gugla za godinu dana rada na novozakupljenom domenu.

Pre same izrade sajta, potrebno je da odredite domen, odnosno, ime vaše sajta. Mnogi misle da nije toliko važno koji domen sajta će biti, međutim, odabir domena može da malo olakša posao. Ukoliko odaberete domen, koji ne aludira na vaše poslovanje, napravićete grešku. Tada ćete verovatno planirati da promenite domen, a kada realizujete taj plan, nastaće problem, jer promenom naziva domena gubite rangiranje vaših stranica. Da se ovo ne bi dogodilo, veoma je važno da izaberete domen, koji je kraći i koji će ljudima, kada ga pročitaju, staviti do znanja čime se bavite. Kao na primer, domen našeg portala Izrada sajta glasi: www.izradasajta.co.rs, a koji aludira na uslugu koju pružamo – izrađivanje sajtova. Ukoliko želite da saznate više o domenu, kao i savete, koje treba slediti pri njegovom odabiru, informacije možete pročitati ovde.

Kvalitetna izrada sajta je najpresudnija za dobro pozicioniranje vašeg sajta. Osim toga, sajt morate redovno ažurirati i usklađivati sa najnovijim promenama u tehnologijama na kojima je vaš sajt zasnovan – zato je održavanje sajta važno ukoliko ste vlasnik sajta.

izrada sajta rezultati
Analiza kvaliteta izrade našeg portala Izrada sajta preko Google Page Insight – 96 od 100 poena.

Zatim, tekstovi na sajtu, treba da budu besprekorno napisani, a informacije relevantne. Kada pišete stručno, publika će se uvek rado vraćati na blog vašeg sajta, kako bi pročitala nove informacije. Redovno posećivanje vaših blog tekstova jeste dobar signal za Gugl i on će ih nagraditi boljom pozicijom za određene ključne reči, jer će smatrati da su ti sadržaji dovoljno kvalitetni. Glavni cilj Gugla jeste da ljudima ponudi vredne sajtove, koji sadrže relevantne i korisne informacije! Prema tome, pišite kvalitetno. Takođe, imajte na umu da tekstove ne smete kopirati, bilo sa vašeg ili tuđeg sajta, jer Gugl takve tekstove prepoznaje kao plagijate.

Ukoliko nemate dovoljno vremena da se posvetite pisanju, Spektrum kooperativa će pisati za vas. Budite slobodni da nas kontaktirate na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251.

Кada tražite ključne reči, za koje želite da se određeni ili vaš sajt rangira, moraćete da vidite koji sajtovi i vrste sadržaja se već rangiraju za te ključne reči. Ako se za određene ključne reči, na prvoj strani u rezultatima pretrage, ne pojavljuju manji sajtovi, već samo autoritativni, onda bi trebalo da zanemarite te ključne reči, jer su male šanse da ćete te autoritativne sajtove ,,preskočiti”.

Korišćenjem adekvatnih alata, saznaćete važne informacije, koje će vam pomoći da odredite ključne reči za koje bi trebalo da rangirate vaš sajt.

Međutim, kada smo pokrenuli portal Izrada sajta i počeli sa objavljivanjem sadržaja na njemu, Gugl je iz dana u dan, ponekad, iz časa u čas, pomerao poziciju našeg sajta. Nekad bismo bili na prvoj strani Gugla, a posle kraćeg vremena, našli bismo se na drugoj strani i opet sve u krug. Ukoliko se i vaš, tek, novootvoreni sajt nalazi u istoj situaciji – čas se nađe na drugoj strani, a zatim na visokoj poziciji prve strane Gugla, nemojte još uvek slaviti, jer je to samo Google Dance – Gugl još uvek nije procenio kvalitet novog sajta i zbog toga menja njegovu poziciju. Međutim, vremenom, Gugl će utvrditi stepen kvaliteta vašeg sajta i dodeliti mu pravo mesto u rezultatima pretrage.

  • SEO optimizacija

SEO optimizacija podrazumeva primenu različitih veština zarad boljeg rangiranja sajta na Guglu. Međutim, brzina i kvalitet tih veština zavisiće od budžeta, koji planirate da izdvojite za SEO optimizaciju – veći budžet znači i bržu primenu tehničkih stvari, kao i bolje napisane tekstove.

Međutim, ukoliko su na sajtu već bile primenjene SEO tehnike, potreban budžet za SEO može biti manji ili veći, zavisno od toga, koliko je dobro ili loše sajt optimizovan.  Postoje čak i situacije u kojima je najbolje rešenje da se sajt u potpunosti obnovi – ova opcija znači veći budžet, ali i više vremena.

Ako morate da obnovite sajt, ne možete odmah započeti objavljivanje sadržaja. Bolje je sačekati dok se tehničke stvari u potpunosti ne urade.

Verovatno biste mogli sami da napravite sajt, na osnovu jednostavnih tutorijala, koje možete pronaći na internetu, ali taj sajt neće biti uspešan i vidljiv na Guglu, ako nije optimizovan za pretraživače. Prema tome, ukoliko želite da vaš sajt bude na prvoj strani Gugla za određene ključne reči, kao što je to slučaj sa našim portalom Izrada sajta, budite slobodni da nas kontaktirate. Kada ste visoko pozicionirani na Guglu, ljudi će vas lakše naći, i moći će da vas kontaktiraju u vezi vaših usluga i proizvoda koje pružate. Ne dozvolite da vaša ciljna publika izabere vašu konkurenciju, umesto vas. Budite prvi na Guglu! Svoje upite nam možete slati na imejl: kontakt@spektrum.rs ili nas pozovite na telefon: 062/234-251.

  • Kreiranje sadržaja

Kreiranje sadržaja je najbolja investicija koju možete da napravite. Bez sadržaja nećete imati osnovu, koja je potrebna vašem sajtu za dobro rangiranje. Kada vodite blog, možete imati povratne veze i tako dobiti veću preglednost tekstova. U suprotnom, ne možete dobiti povratne veze na drugim sajtovima, ako nemate tekstove o određenim temama. Vaša ciljna publika ne može pročitati članak, koji nikada niste objavili.

  • Stvaranje povratnih veza

Potrudite se da uspostavite saradnju sa autoritativnijim sajtovima, na kojima ćete imati povratnu vezu. (*povratna veza je link sa vašeg sajta, koji je postavljen na drugom sajtu. Kada korisnici kliknu na taj link, oni će automatski biti preusmereni na vaš sajt.)

Nije problem ako kupite prostor za reklame na drugim sajtovima, ali potrudite se da izaberete one sajtove, koji imaju veliku posećenost, kako bi veći broj korisnika kliknuo na reklamu i bio direktno usmeren na vaš sajt. To je jedan od načina da imate veću posećenost sajta.

  • Društvene mreže

Društveni mediji su odličan način da doprete do ciljne publike. Ako objavljujete sadržaje koji su korisni publici, a pritom se povećava broj pratilaca na vašim nalozima, to znači da će ljudi možda želeti da podele vaš sadržaj na različitim društvenim mrežama.

Upravljanje nalogom na društvenim mrežama nije lako. Ne radi se samo o jednostavnom deljenju vašeg najnovijeg članka na stranici. Vaš glavni fokus je angažovanje. Ako ste zainteresovani da unapredite poslovne naloge na društvenim mrežama, Spektrum kooperativa će vam pomoći u tome, predlažući vam sjajne strategije na društvenim mrežama. Videćete da to nije dečija igra i da se strategija mora pravilno primeniti, kako bi bila efikasna.

Pitajte nas sve što vas zanima u vezi naših usluga slanjem upita na imejl: kontakt@spektrum.rs  ili nas pozovite na telefon: 062/234-251, a mi ćemo vam u kratkom vremenskom roku odgovoriti i predložiti adekvatna rešenja, koja odgovaraju vašim zahtevima i potrebama.

Ostavite komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!!