Šta je struktura sajta i zašto je ona važna?
Struktura sajta je vitalni aspekt vaše SEO strategije i ona pokazuje Guglu, koje su vaše stranice najvažnije. To znači da možete da utičete na to koji će se članci rangirati najviše u pretraživačima pomoću strukture vašeg sajta. Prema tome, preporučujemo da strukturu sajta ispravno napravite, jer je ona, takođe, vrlo efikasan deo vaše SEO strategije.
AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA SEO OPTIMIZACIJA SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS
U ovom postu možete pročitati zašto struktura sajta pomaže SEO-u, a mi ćemo vam dati tri kratka saveta o tome kako da započnete poboljšanje strukture sajta.
Šta je struktura sajta?
Struktura sajta odnosi se na način na koji organizujete sadržaj sajta. Sajt se često sastoji od sadržaja o raznim srodnim temama, predstavljenim na postovima i stranicama. Struktura sajta se bavi načinom grupisanja, povezivanja i prezentacije ovog sadržaja posetiocu. Ako dobro strukturirate svoj sajt, imaće koristi od toga – korisnici će se lakše snaći, a Gugl će moći bolje da indeksira vaše URL adrese. Kvalitetno kreiranje sadržaja takođe igra presudnu ulogu u pozicioniranju vašeg sajta.
Кako vaš sajt raste, on postaje pretrpan sadržajem
Кada kontinuirano povećavate postove na blogu ili dodajete više stranica proizvoda, vaš sajt će biti pretrpan sadržajem, kojeg morate uredno da organizujete kako biste bili sigurni da će vaš posetilac i Gugl moći da pronađu ono što traže.
Ako stvari na sajtu ne strukturirate uredno, vaše priče, postovi na blogu i stranice proizvoda će se izgubiti. Posetioci neće moći da pronađu ono što traže, a to će se odraziti na SEO i Gugl, zbog čega verovatno nećete imati visoku poziciju u rezultatima pretrage.
Кako započeti strukturiranje sajta?
Кoje stvari treba da uradite da biste poboljšali strukturu svog sajta? U nastavku ćemo vam predložiti tri osnovna saveta o tome kako da brzo poboljšate strukturu sajta.
- Uklonite stari sadržaj
Mnoge internet prodavnice, tokom iste sezone, prodaju različite kolekcije proizvoda (odeće i obuće). Ako ne očekujete da ćete ponovo nuditi isti proizvod, trebalo bi da uklonite stranicu o njemu sa sajta.
- Procenite svoje kategorije
Kategorije bi trebalo da budu približno iste veličine. Dobro pravilo za veličinu kategorija je osigurati da nijedna kategorija ne bude dvostruko veća od bilo koje druge kategorije. Кada je jedna kategorija znatno veća od druge, vaš sajt će postati neuravnotežen, a to će otežati rangiranje postova na blogovima u ogromnoj kategoriji. U ovom slučaju, trebalo bi da procenite i optimizujete svoje kategorije: možda neke od njih spojite ili razdvojite.
- Poboljšajte svoju unutrašnju strukturu povezivanja
Trebalo bi da napravite vezu do najbitnijeg sadržaja na vašem sajtu da biste Guglu pokazali da su ti sadržaji zapravo najbolji i najkompletniji članci. Odlična unutrašnja struktura povezivanja je presudna za Gugl, ali je takođe važna i za korisnike, jer verovatno želite da vaša ciljna publika čita vaše najbolje postove, zar ne?
Zaključak: Započnite poboljšanje strukture vašeg sajta
Važno je zapamtiti da je struktura sajta deo većeg, trajnog procesa. Vaš sajt će rasti, pa će stoga struktura zahtevati održavanje. Održavanje strukture sajta trebalo bi da bude ključni aspekt svake SEO strategije, jer je efikasan deo SEO-a, a struktura se može prilično brzo menjati i poboljšavati.
Spektrum kooperativa vam može pomoći da poboljšate strukturu svog sajta, što će se značajno odraziti na vaš SEO, a samim tim i na poziciju vašeg sajta na Guglu. Za više informacija o našim uslugama, kontaktirajte nas imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251.
AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA SEO OPTIMIZACIJA SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS