Kako izabrati domen za sajt

Pre nego što počnete da kreirate sadržaj za sajt, osmišljavate dizajn stranica ili možda strategije za vaše prezentovanje na internetu, najpre bi trebalo da utvrdite ime za vaš sajt i da li ste odabrali pravo ime sajta, odnosno, domen. Ime domena je ključno za prezentovanje vašeg sajta na internetu.

Objasnićemo vam koliko je naziv domena bitan za marketinšku strategiju, ali i za SEO optimizaciju sajta za pretraživače.

kako izabrati domen za sajt

Koju ekstenziju odabrati?

Iako se .com domen koristi uglavnom za globalno tržište, postoji dosta sajtova sa našeg govornog područja koji su registrovani kao .com domen. Ukoliko se vaš sajt odnosi na lokalno tržište, onda će vaš domen biti nacionalni i sadržaće .rs domen. Međutim, osim veoma popularnog .rs domena, možete se odlučiti i za neki drugi domen, poput .co.rs. (za pravna lica), .info (za sajtove informativnog karaktera), zatim .edu.rs (za edukativne ustanove).

Uglavnom je najbolje i najzastupljenije izabrati ime domena koje se poklapa s imenom samog brenda. Problem može nastati kada je vaš osmišljeni domen već zauzet. U tom slučaju morate promeniti domen. Kao pravi primer navešćemo izdavačku kuću Vulkan, čiji domen nije ,,Vulkan”, već ,,Vulkani”. Najčešće se dešava da klijenti koji žele onlajn da posete Vulkan knižaru, ne dodaju ,,i” na kraju reči, što stvara poteškoće svakom ko je pokušao da pronađe sajt knjižare. U ovakvom slučaju, kada je zauzet domen koji se poklapa s imenom vašeg brenda, najbolje rešenje bi da malo modifikujete ime vašeg domena uz dodavanje određenih logičnih znakova, slova.

SEO prednosti u izboru domena

Kada se izgovori ime vašeg sajta, ono treba zvučati kao brend, a ne kao spoj više reči. Ukoliko je moguće, najbolje bi bilo spojiti ime brenda i uz ime brenda opisati čime se kompanije bavi. Na primer, sajt officeandmore.rs pored toga što predstavlja brend, istovremeno i opisuje da kompanija nudi više od kancelarijskog materijala.

Osvrnimo se i na činjenicu da, ma koliko domen bio dobro osmišljen, domen neće biti od koristi ukoliko sajt ne sadrži relevante i kvalitetne sadržaje, kao i povratne linkove.

Naziv domena je veoma bitan za korisnike – lako pamtljiv naziv sajta uticaće na ljude da zapamte vaš sajt i tako vas lakše pronađu. Kada izaberete originalno ime brenda i domena koje se lako pamti, očekujte da će se skoro svako setiti vašeg sajta i lakše će vas pronaći na internetu. U suprotnom, ukoliko se ime vašeg domena ne poklapa sa imenom vašeg brenda ili je možda previše komplikovano, očekujte da će korisnik ukucati samo ime proizvoda koji je video ranije na vašem sajtu ili će čak otići na sajt vašeg konkurenta.

Ne dozvolite da vaši posetioci odlaze na sajt konkurenta, samo zbog pogrešno odabranog domena.

Recimo da ste otvorili sajt za prodaju vina preko interneta. Svakako želite da budete prvi na Guglu kada neko pretražuje vina. Međutim, ako želite uspeh brenda, onda je potrebno da izaberete originalni naziv. Možda se pitate zbog čega? Ukoliko izaberete ime za vaš sajt poput vina.rs, potpuno ćete oduzeti originalnost i identitet vašem brendu, a identitet je i te kako važan za jačanje brenda. Poklapanje naziva brenda sa imenom sajta biće pravi izbor da budete na vrhu rezultata pretrage. Nemojte se plašiti da date autentično ime vašem brendu. Na primer, zašto se brend Fanta ne zove ,,žutisok“ ? Zato što postoji mnogo žutih sokova na tržištu, a izabrati lako pamtljivo i originalno ime za brend omogući će vam da se izdvajate od konkurenata i da vas korisnici zapamte.

Ukoliko se ime brenda lako pamti, lakše se piše i izgovara, onda će svakako posetioci imati pozitivan stav prema tom brendu. Nije praktično imati ime brenda koje će predstavljati napor za korisnike da ga izgovore ili napišu.

Ukoliko tek planirate da napravite sajt, navešćemo vam savete koji će vam pomoći da lakše osmislite odličan domen.

Domen treba biti:

Lako pamtljiv – uglavnom se kraća imena lakše pamte i posetioci mogu preneti drugima ime vašeg sajta. To će vam omogućiti da doprete do šire publike. Brojna istraživanja pokazuju da je za direktan saobraćaj na sajtu veoma važno kada posetioci direktno ukucaju ime vašeg sajta, a ne posećuju ga putem linkova ili društvenih mreža.

Lak za pisanje – neka vaš domen bude lak za pisanje, odnosno, bez suvišnih slova ili znakova koji mogu biti opterećenje prilikom pisanja.

Kraći –  Neka ime vašeg domena bude kraće, odnosno, da sadrži između 5 i 15 slova.

Domen može sadržati ključnu reč, ali to nije neophodno – Prednost je kada domen sadrži ključnu reč, međutim, to ne može biti uvek moguće. Mnogi navode HEO (human eye optimization) kao dobru alternativu SEO (search engine optimization). To znači da treba birati ime koje će privući pažnju ljudi – neka ime domena bude lako pamtljivo, kraće, lako za kucanje i pisanje, bez suvišnih znakova i prednost je ukoliko postoji mogućnost da umetnete i ključnu reč u ime domena.

Izbegavajte sličnosti sa konkurencijom – Kopiranje konkurentnog brenda može prouzrokovati situaciju da vas publika pomeša sa tim brendom, što svakako ne bi odgovaralo ni vama, a ni drugoj strani.

Izbegavajte crtice – Ukoliko se neko bavi kozmetikom i željeni domen ,,prodajakozmetike.rs“ je zauzet, dešava se da ljudi unesu crticu u domen, pa onda zvuči ,,prodaja-kozmetike.rs“. Predlažemo eksperimentisanja poput ,,kupikozmetiku.rs”, ,,kozmetikazasve.rs”, dok je poželjno izbegavati crticu u imenu domena.

Gde kupiti domen?

Nakon što ste izabrali ime domena, isti možete kupiti kod mnogih registrovanih firmi. Najbolje je da najpre pogledate spisak ovlašćenih registra nacionalnog domena. Primetićete da cene variraju od firme do firme i iznose oko 10 evra za godinu dana. Pre nego što se odlučite za registra, pročitajte komentare klijenata i njihova iskustva prilikom saradnje s firmom što će vam otkriti koliko je ta firma pouzdana. Mnogi registri nude ponude, tako da verujemo da ćete pronaći odgovaraju ponudu za vaš sajt.

Ukoliko vam je potrebna izrada sajta, Spektrum kooperativa će vam ponuditi najbolja rešenja za izradu i uspešnost vašeg sajta. Kontaktirajte nas putem i-mejla: kontak@spektrum.rs ili na broj: 062/234-251.

Ostavite komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!!