Blog

8 poslovnih lekcija naučenih tokom epidemije

poslovne lekcije covid

Pandemija COVID-19 imala je izrazito loš uticaj na globalnu ekonomiju, a posebno su manja preduzeća pretrpela veće gubitke. Uprkos izazovnim vremenima, mnogi vlasnici preduzeća su naučili nekoliko lekcija koje su važne za poslovanje.

AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA IZRADA SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

Navešćemo vam lekcije koje bi mogle pomoći i vašem poslovanju da prebrodi ovu trenutnu krizu, pa i sve buduće.

#1 Zaštitite svoje podatke

Kako su mnoga preduzeća iznenada morala da preusmere radnu snagu na rad od kuće, sigurnost podataka postala je važnija nego ikad. S obzirom da su zaposleni morali izneti iz preduzeća prenosne računare, pune podataka o klijentima, poslodavci su morali da se usredsrede na pitanje o sajber bezbednosti.

Međutim, zaštita od povrede podataka samo je polovina rešenja. Pametne kompanije potpisuju ugovor o osiguranju koji će im pomoći u slučaju hakovanja, kršenja ili gubitka opreme.

#2 Izrada sajta je presudna za uspešno poslovanje

Nakon što su mnoga preduzeća morala da zatvore svoje fizičke prodavnice, poslodavci su shvatili da je sajt presudan za uspešno poslovanje preduzeća.

Na primer, preduzeća za hranu i piće na sajtovima dobijaju narudžbine koje dostavljaju kupcima do vrata, što bitno utiče na održavanje kontinuiteta poslovanja.

Ukoliko vam je potrebno predstavljanje poslovanja na internetu, Spektrum kooperativa vam nudi uspešnu i povoljnu izradu sajta. Možete nas kontaktirati na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na broj: 062/234-251.

Oni koji su već imali sajt nisu morali mnogo da se trude, jer je bilo dovoljno samo da preusmere kupce na svoj već postojeći sajt ili aplikaciju da bi naručili.

Posedovanje sajta bilo je presudno za poslovanje i pre COVIDA-19. Sajt je apsolutno neophodan za bilo koji posao u 21. veku.

# 3 Negujte odnose sa vašim zaposlenima i kupcima

Odnosi koje imate sa vašim zaposlenima i klijentima presudno će uticati na dalji tok poslovanja. Uspostaljanje cenjenih odnosa predstavlja temelj za budućnost preduzeća.

# 4 Imajte rezervni plan

Da li vaše preduzeće ima plan za vanredne situacije koji se tiče zaustavljanja prodaje ili pada prodaje? Kada imate dodatni poslovni plan, to vam može pomoći da izbegnete potencijalne katastrofe u poslovanju. Nakon što vaš plan jasno utvrdite, neka vam on služi kao vodič.

# 5 Pridržavajte se pravila

Obratite pažnju na to šta rade vaši konkurenti i pridržavajte se zakonskih pravila koja se tiču poslovanja preduzeća. Poslednje što želite je da uradite nešto što bi sprečilo da se vaše preduzeće ponovo otvori.

# 6 Digitalno plaćanje

Usled zabrinutosti zbog COVIDA-19, ljudi su počeli da se pitaju koliko je higijenski obavljati transakcije gotovinom. Opcije beskontaktnog plaćanja pomogle su da se reši ovaj problem. Takođe, kupovina preko interneta postala je sve češća i pojavio se sve veći broj internet prodavnica.

Kupci su plaćali svoje narudžbine digitalnim putem umesto gotovinom i pre COVIDA-19. Međutim, COVID-19 je učinio da beskontaktni način plaćanja bude primamljiviji kako za vlasnike preduzeća, tako i za kupce.

#7 Gradite poverenje sa svojim zaposlenima

Vlasnici preduzeća su brzo naučili da primenjuju emocionalnu inteligenciju tokom izazovnih vremena. Umesto da projektuju aroganciju ili strah, poslodavci su jasno i transparentno obaveštavali zaposlene o uslovima rada kako bi podržali organizaciju i njene ljude.

# 8 Usmerite pažnju ka ciljnoj publici

To što je vaša fizička prodavnica zatvorena, to ne znači da ne možete primeniti kreativne načine da biste dopreli do novih korisnika i obaveštavali postojeće kupce o vašim novim načinima pružanja usluga. Primenite marketinške ideje na vašem sajtu ili društvenim mrežama, kako biste obaveštavali ciljnu publiku o svom poslovanju tokom kriznih vremena. Služeći verno svojim kupcima tokom izazovnih vremena, poslodavci mogu učvrstiti poverenje sa već postojećim klijentima i steći lojalnost novih kupaca. Dok s druge strane, mnoge samouslužne radnje koje nisu prisutne na internetu, mogu se otuđiti od svojih klijenata tokom krize.

AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA IZRADA SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

Related posts

Koliko vremena treba da sajt bude prvi na Guglu

Izrada sajta

Redizajn sajta

Izrada sajta

Sajt za moje poslovanje? Da li mi je potreban?

Izrada sajta

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!!