Šta veb stranicu čini atraktivnom za oko? Кoji elementi sajta doprinose većem angažovanju posetilaca sajta i njihovom dužem vremenskom zadržavanju na samom sajtu? Evo nekih od elemenata koje treba uzeti u obzir prilikom dizajniranja i izrade sajta ili tokom analize njegovog trenutnog izgleda a sve radi postizanja njegovog maksimalnog uticaja i efektnosti.
Ako vam je potrebna uspešna izrada sajta, kontaktirajte nas na telefon: 062/234-251 ili na i-mejl: kontakt@spektrum.rs

Boja
Jedan od najmoćnijih vizuelnih alata, koji ostvaruje podsvesni uticaj, čini namerna upotreba boje s ciljem uticanja na korisničko iskustvo posetioca sajta. Crvene su „vruće“ boje i zahtevaju pažnju. Plava i zelena su „hladne“ boje i imaju umirujući efekat. Dobro razmislite o bojama koje izaberete za pozadinu, zaglavlja, navigaciju i linkove. Metodički testirajte različite boje kako biste utvrdili najefikasniju paletu za svoju publiku, poruku i cilj koji želite da postignete.
Slike
Slika govori hiljadu reči. Ali pogrešna slika je rasipanje dragocenog prostora. Bilo da koristite fotografiju, dijagrame ili ilustracije, svakako odaberite slike koje će biti privlačne vašoj publici, a koje će istovremeno biti relevantne i doprinositi vašoj poruci.
Tekstualni sadržaj
Za razliku od kampanje u štampanom magazinu, sajt mora biti popunjen relevantnim sadržajem bogatim ključnim rečima. Кoristite naslove i podnaslove (H1, H2, H3 elemente itd.) da biste struktuirali tekst i omogućili njegovo lako vizuelno skeniranje. Кoristite podebljani font i povežite linkovima stranice svog sajta da biste istakli važne delove teksta. Ako je tema koju obrađujete složena (na primer u fokusu vaše prodaje je led rasveta), dodajte rečnik i ključne termine linkujte ka njemu, kako ne biste morali iznova da definišete koncepte na stranici (da objašnjavate šta je led rasveta).
Navigacija
Olakšajte posetiocima da pronađu ono što traže. Omogućite im da mogu informacijama da pristupe na više načina. Omogućite opciju pretraživanja, kategorije bočne navigacije, navigaciju sa tekstualnim linkovima u futeru, tastere za navigaciju na vrhu stranica, sve ono što će korisnicima omogućiti skoro neosetno kretanje po vašem sajtu bez obzira na to odakle krenu. Zapamtite da sajt nije linearna stvar. Novi posetilac sajta može prvo doći na vašu početnu stranicu ili na stranicu proizvoda koja je zakopana duboko u vašem sajtu.
Usklađivanje
Elementi vašeg sajta treba da budu vizuelno povezani i uravnoteženi. Haotična stranica imaće mnogo veću stopu napuštanja početne stranice. Stranica sa jasnom porukom, jasno poravnatim vizuelnim elementima i jasnim pozivom na akciju imaće veću stopu konverzije.
Doslednost i kontinuitet
Budite dosledni na celoj veb lokaciji tako da posetilac koji prelazi sa stranice na stranicu uvek zna gde se nalazi i kako da dođe do sledeće stavke koja ga zanima. Кontinuitet je jedan od najvažnijih elemenata konverzije. Кada korisnik klikne na link kako bi došao na novu stranicu, ta stranica mora da odgovara njihovim očekivanjima i da isporuči doslednu, kontinuiranu poruku.
Beli prostor
Beli prostor je često potcenjivan element. Ali to je koncept koji se koristi u dizajnu i estetici. Zamislite to kao prostor za disanje. To je kao da slušate umesto da uvek govorite. To je dobrodošla pauza u napornom danu. Omogućite vašim posetiocima da se usredsrede na ono što je važno. Ako se svaki piksel bori za pažnju vaših posetilaca, nikada nećete preneti ključnu poruku.
Objektivno pogledajte svoju veb stranicu. Ocenite to koristeći estetske napomene iz ovog teksta. Ima li prostora za poboljšanje?
Spektrum kooperativa iza sebe ima niz kreiranih sajtova koji se ističu svojom efikasnošću, atraktivnošću i velikom posećenošću. Mi vodimo računa o svakom detalju potrebnom za uspeh vašeg veb-sajta i vaše ukupne prezentacije. Ako vam je potrebna uspešna izrada sajta, kontaktirajte nas na telefon: 062/234-251 ili na i-mejl: kontakt@spektrum.rs
Ako vam je potrebna uspešna izrada sajta, kontaktirajte nas na telefon: 062/234-251 ili na i-mejl: kontakt@spektrum.rs