Blog

Šta ljudima privlači pažnju na sajtovima

šta privlači pažnju na sajtovima

Da li znate šta je prva stvar koja vam zapadne za oko na sajtu? I po kojem obrascu ljudi skeniraju stranicu vašeg sajta? Bilo je mnogo studija o pokretu oka na ovu temu, a mi ćemo vam predstaviti 15 najkorisnijih činjenica koje treba da znate.

Ukoliko vam je potrebna profesionalna izrada internet sajta za vaše poslovanje, kontaktirajte nas na telefon: 062/234-251 ili na imejl: kontakt@spektrum.rs

Na slici ispod možete videti 3 različita sajta i gde ljudi gledaju kada ih posećuju. Crveno označava oblast na koju posetioci obraćaju najviše pažnje, žuta zona dobija malo manje pažnje, plava oblast ima najmanje pregleda, i siva zona – pa, posetioci se na nju nisu uopšte fokusirali.

obrazac zapažanja na sajtu
obrazac zapažanja na sajtu

Većina pripadnika ovih istraživanja prate “F obrazac”. Kao što vidite, što posetilac sajta sve duže gleda spuštajući se niz stranicu, to više gubi interesovanje. Tako da je najbitnije postaviti važne informacije na vrh vašeg sajta.

Većina dizajnera kada dizajniraju sajtove, ne ponašaju se kao što bi se korisnik njihovog sajta ponašao. Nisu zainteresovani za kupovinu, niti da pronađu više informacija. Oni donose odluke na sajtu koji sadrži “lorem ipsum” tekstove na osnovu sopstvenog ukusa.

Ne radite to! Fokusirajte se na ponašanje korisnika.

  1. Tekst bolje privlači pažnju od fotografija

Bez obzira na to koliko svi mi volimo fotografije, realnost je da će ih većina ljudi jednostavno skenirati. Ukoliko imate nešto važno da saopštite čitaocu ili potencijalnom korisniku, bolje ćete to postići putem teksta.

  1. Ljudi razgledaju sajtove počevši od levog gornjeg ugla

Sećate se “F obrasca” koji smo vam pokazali? On se odnosi na praktično svaki sajt. To je način na koji smo navikli da pretražujemo podatke i informacije. Iskoristite ovo tako što ćete postaviti najbitnije poruke u ovoj oblasti.

  1. Čitaoci ignorišu banere

Baneri veoma loše dovode do konverzije. U jednom trenutku, savremeni svet je preterao sa upotrebom banera, i mi smo naučeni da ih ignorišemo, pa čak nam određeni brendovi koji ih koriste mogu postati odbojni.

Ne radite to.

  1. Ljudi skeniraju samo donje delove vašeg sajta

Kada posetioci sajta krenu da skroluju na dole, velike su šanse da će brzo prelistavati i preskakati sadržaj vašeg sajta. Iz tog razloga ubacite dosta naslova koji će sumirati vaše ključne tačke. Neka budu opisni, jer vam to može pomoći sa rangiranjem na pretraživačima.

  1. Kraći pasusi prolaze bolje nego duži

Raspon pažnje nam je kraći nego ikad i to je ono što morate uzeti u obzir. Niko ne želi da čita dugačke tekstove, budite sažeti i pređite na poentu.

  1. Posetioci ignorišu posebne fontove

Bez obzira na to što mislite da je neki font “kul”, verovatno ćete bolje proći ako ga ne koristite. Novi fontovi otežavaju ljudima da se duže zadrže na vašem sadržaju i njihovim korišćenjem možete izgubiti njihovu zainteresovanost.

Ukoliko vam je potrebna profesionalna izrada internet sajta za vaše poslovanje, kontaktirajte nas na telefon: 062/234-251 ili na imejl: kontakt@spektrum.rs

  1. Velike fotografije privlače više pažnje nego male

Ukoliko koristite fotografije na vašem sajtu ili lending stranici, nek budu od koristi. Velike i odvažne fotografije privući će pažnju posetioca, a takođe možete i staviti poziv na akciju na njih.

  1. Naslovi takođe privlače pažnju

Iskoristite što više opisnih naslova. Ovo ljudi koriste za skeniranje vašeg veb sajta. Kada pronađu nešto što se odnosi na njihov problem, onda počnu čitati više.

  1. Posetioci provode više vremena gledajući menije i dugmad nego druge delove vašeg sajta

Meniji i dugmad nas generalno vode ka rešenju naših problema. Posetioci posebno obraćaju pažnju na njih, zbog toga što žele da, što je pre moguće, vide koje su im opcije na raspolaganju. Vi trebate da uradite isto. Posebno obratite pažnju na vaš meni i kako obeležavate vaš poziv na akciju.

  1. Oglasi koji se nalaze u gornjem ili levom delu vašeg veb sajta, imaju najviše pregleda

Većina ljudi nikada neće skrolovati do dna vašeg sajta. Ukoliko su vam reklama na internetu ili klikovi glavni izvor prihoda, morate ih optimizirati kako bi se našli u okvirima “obrasca gledanja”.

  1. Oglasi koju su postavljeni ispod ili u samom sadržaju dobrog kvaliteta, imaju više pregleda

Da li ste se ikada našli u situaciji da čitate članak, a onda završite na skroz drugom sajtu? Veoma su velike šanse da ste naišli na dobro postavljeni oglas u sadržaju sajta. Ukoliko stvarate vrednost svojim člankom, oni su često neočekivani i privlače više pažnje.

  1. Liste mogu bolje zadržati pažnju čitaoca nego dugački pasusi

Ponovo, isti princip važi za ovo. Niko ne želi da čita veliki tekst, pogoto ukoliko su upoznati sa temom. Kao prodavac, ukoliko vidim članak o novim alatima, samo ću prolistati kroz naslove kako bih video da li ima nečega o čemu nisam obavešten. Isto to važi i za druge industrije. Niko ne želi da troši vreme tako što će istu stvar učiti dva puta.

  1. Neki ljudi čak ignorišu i velike odlomke teksta

Barem znamo da vi niste takvi ?

  1. Prazan prostor je dobar!

Ukoliko posetila bude prezasićen velikom količinom teksta, velike su šanse da će napustiti vaš sajt.

  1. Najbolje je postaviti meni na vrh vašeg veb sajta

Nekoliko inovativnih dizajnera zaključili su da je dobra ideja postaviti meni sajta sa strane, a ne na vrhu sajta. Ali poslednjih 20 godina to nije nešto na šta smo naviknuti i ne daje rezultate, tako da ukoliko postavite meni sa strane, posetioci će se zbuniti i otići kod vaše konkurencije.

5 činjenica kako ljudi vide mobilni veb:

  1. Pažnja čitaoca je više fokusirana na levi gornji ugao ekrana.
  2. Neka vaš sadržaj bude kratak i jednostavan. Čitanje dugačkih pasusa zahteva koncentraciju, što većina mobilnih korisnika nema.
  3. Korisnici mobilnih telefona bolje reaguju na vizuelne sadržaje, nego na tekstualne (ali slika mora da podržava vaš sadržaj).
  4. Korisnici najviše pažnje posvećuju gornjim delovima ekrana.
  5. Kratki ali dobri naslovi privlače više pažnje.

Ovi principi se takođe odnose i na kreiranje lending stranica koje imaju dosta konverzija. Neke od ovih stavki sa liste su osnovno znanje, ali nikada nije na odmet podsetiti se. Sledeći put kada budete pisali neki tekst ili pravili novi sajt, setite se ovih stavki. Sada imate znanje – iskoristite ga!

Ukoliko vam je potrebna profesionalna izrada internet sajta za vaše poslovanje, kontaktirajte nas na telefon: 062/234-251 ili na imejl: kontakt@spektrum.rs

Related posts

Koliki je značaj e-mail marketinga za vaš sajt?

Izrada sajta

Struktura sajta – šta je i zašto je važna?

Izrada sajta

Kako izabrati domen za sajt

Izrada sajta

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!!