Blog

Gugl faktori za kvalitetan SEO

gugl faktori

Teško je doći do vrha poslovanja, jer to uključuje veliki rad na sajtu kako biste bili visoko pozicionirani i uspešni na internetu. Svakog dana ljudi izvrše više od 2 miliona pretraga na Guglu. Prema tome, prikazivanje na naslovnoj stranici Gugla može biti odlučujući faktor između uspešnih preduzeća i preduzeća koja loše posluju.

AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA optimizacija SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

spektrum kooperativa
Spektrum kooperativa – programerska, marketinška i SEO firma.

Šta SEO uopšte znači? Verovatno znate da je SEO optimizacija namenjena kvalitetnom pozicioniranju na pretraživačima, ali pogledajmo osnovne faktore koji će vam omogućiti visoko rangiranje na Guglu.

SEO optimizacija sajta vam omogućava da se vaš sajt pojavljuje na prvoj strani Gugla. Tačnije, kada ukucate određenu ključnu reč u pretraživač, vaš sajt će se pojaviti na vrhu rezultata pretrage. Na primer, ako pišete članak o veganskoj hrani, ako želite da se vaš sadržaj pokazuje na prvoj stranici Gugla, onda ćete u polje za pretragu ukucati ,,veganska hrana“.

Međutim, nije dovoljan samo SEO za uspeh vašeg poslovanja. Neophodno je da vaš sadržaj na sajtu učinite što boljim kako bi Gugl prepoznao kvalitet sadržaja i postavio vaš sajt kao jedan od glavnih rezultata kad god neko traži tu ključnu reč.

Istraživanje je pokazalo da prvih 5 rezultata na Guglu ostvaruje 68% svih klikova. Prema tome, možete jasno shvatiti zašto je optimizacija sajta toliko važna – ostvarenjem veće preglednosti sajta, steći ćete veći broj potencijalnih klijenata, što će se pozitivno odraziti na vaše poslovanje. Ako se vaš blog ili članak nalaze na bilo kojoj drugoj stranici Gugla osim na prvoj, onda je to ekvivalent tome što uopšte nije rangiran. Ali da bi ste razumeli kako se pojaviti na vrhu rezultata pretrage, prvo treba da znate kako pretraga funkcioniše.

SEO optimizacija sajta vam ne obezbeđuje uspeh preko noći. Potrebno je dosta truda i rada kako biste vremenom ostvarili uspeh poslovanja. Možete početi sa pisanjem blogova. Na taj način ćete postepeno izgraditi vaš brend, jer ćete podići svest o visokokvalitetnom sadržaju na vašem sajtu.

Zanimljivo je to što vam neće biti dosadno. Istražujte, stvarajte kako biste saznali šta vaša publika očekuje od vas.

Postoje dve široke kategorije SEO:

  • SEO optimizacija koja se odnosi na vašu stranicu – U obzir se uzimaju faktori sa vaše stranice, kao što su naslovi, sadržaj i struktura stranice.
  • SEO optimizacija koji uzima u obzir faktore van vaše stranice. U ovom slučaju, SEO uzima u obzir faktore koji nisu isključivo u vašim rukama, a to su: društvene mreže, blogovi drugih preduzeća u okviru vašeg poslovanja i drugo. Prema tome, ukoliko želite da budete visoko rangirani na Guglu, predlažemo vam da se fokusirate na obe pomenute kategorije.

Da biste dobili bolju predstavu o tome šta to znači, evo primera:

Imate kuću koja je iznutra čista, dok je vaše dvorište u neredu. Šta vam ovo govori… Čak i da imate najčistiju kuću, ako je vaš vrt u neredu, niko neće želeti da u prvim redovima uđe u vašu kuću. Isti slučaj važi i za vaš sajt. Možda imate izuzetno kvalitetan sadržaj, ali verovatno vam niko neće dati priznanje za to, jer se ne pojavljujete na prvim stranicama na Guglu, tačnije, nemate veliku preglednost sajta.

Navešćemo tri velike kategorije koje su neophodne za vaše visoko rangiranje na Guglu.

  1. SADRŽAJ

Marketing sadržaj je broj jedan za vaš uspeh. Potrudite se da formirate sadržaj kojim ćete ubediti klijente u kvalitet vaših proizvoda ili usluga koje nudite. Kupac teži da pronađe onaj sadržaj koji će služiti njegovim potrebama. Međutim, baš kao šo vam najbolji marketing na svetu neće pomoći da prodate loš sadržaj, tako će i SEO biti beskoristan ako vam je sadržaj običan.

Evo faktora koji će vaš sadržaj učiniti sjajnim u očima Gugla:

Kvalitet – Smisliti kvalitetan sadržaj nije lako. Ukoliko ste početnik u pisanju blogova, možete stvarati kraće sadržaje ili pišite svakodnevno kako biste unapredili vaš stil pisanja. Vremenom će vaši tekstovi postati duži i kvalitetniji. Držite se vaše svakodnevne navike pisanja i radite korak po korak.

Ključne reči – Ključne reči su presudni deo odličnog sadržaja. Pre nego što počnete da pišete, navedite ključnu reč u naslov posta i u glavni deo članka.

Redovno objavljivanje sadržaja – Istraživanja pokazuju da redovno objavljivanje sadržaja poboljšava rangiranje sajta na Guglu. Međutim, postavljanje novog sadržaja je samo jedan od načina da osvežite vašu stranicu. Možete ažurirati i vaše starije postove tako što ćete na novom sadržaju postavi link koji će direktno odvesti posetioca ka vašem starijem članku. Na taj način, vaše starije postove možete učiniti ažurnijim.

  1. IZBOR KLJUČNE REČI

    – Izbor ključnih reči je veoma bitan za visoko rangiranje na Guglu. Ključne reči ukazuju šta je najbitnije u nekom sadržaju. Česta greška koju ljudi rade, jeste da vremenom prestanu da ažuriraju stranice, pa prestanu da obraćaju pažnju i na ključne reči. Oni misle da je istraživanje ključnih reči urađeno, ali u stvarnosti je suprotno. Najbolji SEO pretraživači neprestano vrše istraživanje ključnih reči. Takođe, neprestano preispituju da li ključne reči u njihovom postojećem sadržaju i dalje imaju smisla.

Kako možete pronaći ključne reči koje su:

  • Relevantne za vaše preduzeće;
  • Ne previše konkurente;
  • I dalje dosta pregledne.

Odgovor je da razmišljate izvan okvira. Evo kako. Većina ljudi se fokusira na ključne reči. Umesto da gledate šta ljudi kucaju, pokušajte da otkrijete šta kupci traže. Na primer, uzećemo ključnu reč ,,inženjerski poslovi“ i primetićete da postoji mnogo takvih rezultata na internetu. Neki se pozivaju na inženjerske mašine, dok se drugi fokusiraju na softver. Namera iza svake pretrage je potpuno drugačija. To je ono što treba da precizirate. Šta tačno ovaj korisnik traži? Koja vrsta inženjerskog posla ih zanima? Na ovaj način možete istaći reči koje nisu previše konkurentne.

  1. HTML

Vođenje internetskog posla bez poznavanja osnova HTML-a, bilo bi isto kao i vožnja bez znanja šta znače boje semafora. Srećom, ne morate imati diplomu u programiranju, već možete samostalno i lako naučiti sve o HTML-u. Pogledajmo tri osnovna dela HTML-a.

Naslovne oznake – Oznake naslova su internetski ekvivalent naslovima novina. Oni se prikazuju na kartici vašeg pregledača kada ovorite novu stranicu.

Meta-opis – meta opisi su ono što se prikazuje kao odlomak kada Gugl prikazuje vašu stranicu kao rezultat pretraživačima.

Podnaslovi – Predstavljaju jedan od sedam svari koje treba svaka kvalitetna odredišna stranica da ima. Oni ne samo da pomažu oblikovanju i struktuiranju vašeg sadržaja, već utiču i na SEO.

Korišćenjem WordPress sajtova možete postupno naučiti i vežbati sve gore pomenuto, što će se povoljno odraziti na vaš SEO.

Kao što vidite, SEO je od ključne važnosti za uspeh vaših marketinških strategija. Na početku ćete možda teže savladati sve pomenute faktore, ali s praksom ćete sve više učiti, što će vas garantovano odvesti do uspeha.

Za više informacija možete nas kontaktirati putem i-mejla: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062 234 251

Zajedno možemo izgraditi bolju budućnost poslovanja!

Vaša Spektrum kooperativa

AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA OPTIMIZACIJA SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS

Related posts

Marketing brenda – Primeri marketinških strategija svetskih brendova

Izrada sajta

Zašto i kako koristiti podkast kao marketing sadržaj?

Izrada sajta

Odaberite pravu platformu za vaše preduzeće

Izrada sajta

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!!