Bez obzira da li ste tek počeli da primenjujete Link building strategiju ili to radite već neko vreme, sigurni smo da ćete u ovom članku pronaći neke korisne savete.
AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA OPTIMIZACIJA SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS
Strategije SEO-a i link building-a uvek se menjaju, a važnost izgradnje visokokvalitetnih veza danas je veća nego ikad. Potreba za razumevanjem i primenom kvalitetnih strategija od suštinske je važnosti, ako želite da vaše poslovanje napreduje na internetu. Ovaj članak je osmišljen tako da vam pruži najbitnije informacije o Link buildingu i korisne savete koje možete primeniti već danas. Tekst smo strukturirali od lako razumljivih poglavlja i usput uvrstili mnoštvo primera.
Šta je link building?
Link building podrazumeva postavljene linkove na drugim sajtovima, koji vode do vašeg sajta, da biste se bolje rangirali na pretraživačima i imali veći broj posetilaca na sajtu. Postoji mnogo tehnika za izgradnju veza, a stručnjaci za SEO se slažu da je izgradnja veza jedan od najtežih segmenata njihovog posla i većinu svog vremena provode pokušavajući da to urade dobro. Iz tog razloga, ako uspete da savladate veštinu stvaranja visokokvalitetnih veza, to vam zaista može pružiti mogućnost da budete prvi na Guglu.
Zašto su linkovi važni pretraživačima?
Postoje dva osnovna razloga zašto su linkovi važni pretraživačima:
- Da bi korisnici interneta otkrili nove sajtove
- Da bi pretraživač utvrdio na kom mestu će rangirati vaš sajt u rezultatima pretrage
Kada pretraživači pretražuju sajtove po internetu, oni izdvajaju stranice sa tih sajtova i dodaju ih u svoje indekse. Na taj način odlučuju koliko je stranica nekog sajta kvalitetna da bi, u zavisnosti od njenog kvaliteta, utvrdili na kom mestu će rangirati tu stranicu za određene ključne reči u rezultatima pretrage. Кada odlučuju o tome, pretraživači ne analiziraju samo sadržaj stranice, već takođe razmatraju i broj linkova sa drugih sajtova, koji vode do te stranice, kao i kvalitet tih spoljnih sajtova. Uopšteno govoreći, što više visokokvalitetnih sajtova vodi do vas, veća je verovatnoća da ćete se dobro rangirati u rezultatima pretrage.
Linkovi na drugim autoritativnim sajtovima, koji će korisnike direktno preusmeriti na vašu stranicu, ukazuju na to da je sadržaj na vašem sajtu kvalitetan. U suprotnom, vaša stranica ne bi dobila linkove na drugim sajtovima da to ne zaslužuje.
Fokus na izradi kvalitetnih veza se povećava, jer Gugl postaje obazriviji u filtriranju nekvalitetnih veza. Ovo direktno utiče na SEO stručnjake, jer oni moraju da obezbede da njihove link building strategije budu kvalitetne i efikasne.
Кako link building može pomoći vašem poslu
Кao što smo već rekli, visokokvalitetne veze na drugim sajtovima, koje vode na vaš sajt, mogu značajno uticati na vaše bolje rangiranje u rezultatima pretrage.
Međutim, postoje i druge koristi od izgradnje veza koje mogu biti manje očigledne, ali ipak vredne razmatranja.
Sledeći primeri pomoći će vam da razumete zašto su veze tako važne i zašto treba da čine značajan deo vaše SEO strategije:
- Izgradnja odnosa
Izgradnja veza vam može pomoći da izgradite dugoročne odnose sa vlasnicima drugih sajtova, koji su bitni predstavnici u vašoj industriji. Ti odnosi mogu uticati da vaše poslovanje postane cenjenije i pouzdanije. Ovo je samo po sebi dragoceno, čak i ako na trenutak zaboravimo izgradnju veza, jer stvarate poznanstva sa istinskim predstavnicima u okviru vaše industrije.
- Veći promet na sajtu
Istakli smo da link building utiče na vaše rangiranje u rezultatima pretrage, ali takođe utiče i na promet na vašem sajtu, odnosno na povećanje posećenosti sajta. Dobra veza sa veoma posećenog sajta, može dovesti do povećanja prometa na vašem sajtu, što će rezultirati većom prodajom vaših usluga ili proizvoda.
- Izgradnja brenda
Dobra izgradnja veza može vam pomoći u formiranju vašeg brenda i uspostavljanju vas kao autoriteta u vašoj niši. Na primer, postavljen link na drugom sajtu automatski će usmeriti korisnike na vašu stranicu, gde mogu saznati više o vašem poslovanju, stručnosti kompanije, proizvodima i uslugama, a to može umnogome doprineti izgradnji vašeg brenda, odnosno, možete postati prepoznatljivi u svojoj niši. Кada se informišete o sajtovima koji bi mogli okačiti vezu do vašeg sajta, pokažite svoju stručnost i pitajte druge ljude u vašoj industriji da pomognu u širenju vesti.
Pre nego što napravite linkove, potrebno vam je nešto vredno za izgradnju linkova, kao što je početna stranica vašeg sajta. Ipak, potrudite se da često gradite veze koje će korisnike uputiti na specijalizovani sadržaj, kao što su istraživačke studije, grafike ili blog. Taj sadržaj bi trebalo da postoji mnogo pre, nego što započnete proces izgradnje veze.
Prema tome, pre nego što započnete vašu kampanju izrade linkova, vaš sajt bi trebalo da već ima kvalitetne sadržaje, kako bi novi posetioci želeli duže da ostanu na vašem sajtu i saznaju više o određenim temama.
Nadamo se da će vam ovaj članak pomoći pri planiranju strategije za link building. Ipak, ukoliko nemate dovoljno vremena da se posvetite izradi linkova, Spektrum kooperativa može učiniti da se vaš sajt nađe na prvoj strani Gugla, primenom adekvatnih SEO strategija. Budite slobodni da nas kontaktirate na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251 da biste saznali više o našim uslugama.
AKO VAM JE POTREBNA USPEŠNA OPTIMIZACIJA SAJTA, KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI NA I-MEJL: KONTAKT@SPEKTRUM.RS