Optimizacija početne strane (landing page) – najbolji primeri za savršenu stranicu

Optimizacija početne strane

Glavna svrha početne stranice jeste da poželi dobrodošlicu novim posetiocima. Međutim, to nije njen jedini zadatak: Početna strana sadrži prave SEO ključne reči da bi se pojavila u rezultatima pretrage, objašnjava čime se bavite i privlači pažnju posetiocima vizuelnim elementima i dizajnom stranice. Optimizacija početne stranice ne odnosi se samo na samu stranicu – ona je važan prvi korak koji pomaže kompaniji da ostvari veći broj poslovnih saradnji.

Zbog toga, zastarela početna stranica može da ošteti vaše poslovanje. Čak i ako ste možda već unosili određene promene na sajt, dizajnerski i SEO trendovi se periodično menjaju, a nova tehnologija može učiniti da vaši vizualni elementi, koji možda više nisu aktuelni na sajtu, ponovo zablistaju.

optimizacija početne strane

U jednom od prethodnih članaka, istakli smo obavezne elemente početne strane sajta, dok ćemo u ovom članku odgovoriti na pitanje – Kada treba ažurirati početnu stranicu i zašto? – a zatim ćemo objasniti jednostavan postupak u 5 koraka za optimizaciju početne strane.

Кada i zašto da ažurirate početnu stranicu

Ako ste početnu stranu izgradili pre nekoliko godina, prema SEO ključnim rečima i trendovima dizajna koji su tada bili popularni, ti stilovi i ključne reči, danas, možda više nisu toliko aktuelni kao nekad. Vaš sajt će verovatno imati više prometa ukoliko poboljšate dizajn i ako odlučite da istaknete novije i bolje ključne reči u vašim tekstovima.

Stalno promenljiva priroda interneta dovoljan je razlog da redovno ažurirate vašu početnu stranicu. Svi koji posete vašu početnu stranu, uporediće je sa stotinu drugih stranica koje su nedavno posetili i doneće brzi sud o vašoj kompaniji na osnovu poređenja stranica. Ako vaš sajt ima starije elemente ili veb-dizajn sličan velikom broju drugih sajtova, u tom slučaju, posetioci će verovatno brzo otići sa vašeg sajta.

Isto se može reći i za SEO trendove. Ključne reči, koje su vaši posetioci pretraživali pre nekoliko godina, možda su se promenile ili se možda pojavila popularnija fraza za koju niste znali.

Dakle, postavlja se pitanje, koliko često treba da optimizujete početnu stranu?

Jasan odgovor na ovo pitanja ne postoji, jer se različite industrije kreću različitim tempom.  Generalno, najbolje prakse za optimizaciju početnih stranica predlažu se svake dve godine.

Međutim, pod određenim uslovima, možda ćete želeti da optimizujete dizajn početne stranice ranije, naročito ako ste promenili ciljnu publiku i usluge, pa vaša početna strana izgleda zastarelo za nove potrebe ili ako su vaši konkurenti znatno poboljšali dizajn sopstvenog sajta.

Međutim, ako smatrate da sada nije dobar trenutak da ažurirate početnu stranicu, stariji trendovi i dalje mogu biti efikasni čak i ako nisu optimalni. Imajte na umu da, što duže čekate, ovi stariji trendovi postaju manje efikasni.

5 koraka za optimizaciju vaše početne strane

Ažuriranje početne stranice ne mora biti iscrpljujući proces. Pomoću ovih 5 koraka možete jednostavno i brzo optimizovati početnu stranu vašeg sajta:

  1. Unesite obavezne elemente

Prvo je potrebno da izgradite temelj, ističući osnovne stvari na vašoj početnoj strani. Proverite da li postoji neki elemenat koji nedostaje vašoj početnoj strani sajta.

Optimizacija početne stranice podrazumeva i ažuriranje onih elemenata koji nisu efikasni kao nekada. Dakle, vaš prvi korak bi trebao biti pregled osnovnih stvari na početnoj strani kako biste bili sigurni da imate sve što vam treba: naslov, podnaslov, atraktivne slike i slično.

Osnove početne stranice više se odnose na ljudsku psihologiju nego na korisničke preferencije, tako da, uključivanje elemenata, kao na primer, komentari vaših klijenata ili neki drugi elementi zbog kojih će vam publika više verovati, nikada ne izlazi iz mode.

Unošenje novih stvari može ,,osvežiti” vašu početnu stranicu. Takođe, na taj način možete po prvi put otkriti neke nove elemente, koji bi se savršeno uklopili na vašem sajtu.

  1. Utvrdite šta treba poboljšati na početnoj strani

Jednom kada se uverite da ste istakli sve prave elemente, možete započeti optimizaciju početne stranice. Čak i kada većina stvari već dobro funkcioniše, potrebno je da utvrdite koji prostor na stranici bi trebalo da optimizujete.

Nevolja je u tome što nevolja možda nije uvek očigledna. Možda će biti potrebno da uradite analizu stranice da biste otkrili neoptimalna područja. Pomoću analize možete dobiti konkretan uvid u prednosti i nedostatke vaše početne strane.

Naročito obratite pažnju na stope prometa (broj ljudi koji su posetili vašu početnu stranicu) i stope konverzije (broj ljudi koji stvarno kliknu na dugme vašeg poziva na akciju). Cilj vaše početne stranice jeste veća stopa konverzija, a konverzije mogu biti: klik na link, pretplata na listu e-pošte, kupovina proizvoda i drugo.

Manja stopa prometa i velika stopa konverzija ukazuju na to da je početna stranica dobro dizajnirana, ali problem je u dosegu i marketingu – više se fokusirajte na društvene medije, e-poštu, oglašavanje i drugo. Kvalitetna ptimizacija početne strane zahteva da vodite računa i o tome.

S druge strane, veća stopa prometa i manja stopa konverzija znače da dizajn vaše početne stranice nije dovoljno ubedljiv. Možda ne objašnjavate jasno svoj proizvod ili uslugu ili možda koristite pogrešne statističke podatke ili svedočenja da biste potkrepili svoje stavove. U oba slučaja, trebalo bi da preispitate svoje prodajne strategije i prezentaciju.

Takođe vam predlažemo da dobro pogledate početnu stranicu i preispitate pojedinačne elemente, kao što su:

  • šema boja
  • pozadinske slike
  • dugmad za poziv na akciju
  • tipografija
  • formulacija vaših poziva na akciju
  • sastav stranice
  • prazan prostor

Pokušajte da se stavite na mesto nekoga, ko nije upoznat sa vašom kompanijom. Кakav bi utisak ostavili? Naravno, ako želite da znate šta vaši ciljni kupci zaista misle, nagađanje nije baš sigurno. Jedini siguran način da saznate je da ih direktno pitate, što nas dovodi do sledećeg koraka…

  1. Oslonite se na testiranje korisnika

Optimizacija početne stranice pomaže vam da napravite dodatni korak: Testiranje korisnika. Umesto da pogađate šta kupci žele, testiranje vam daje stvarne povratne informacije od vaših ciljnih korisnika da biste identifikovali šta funkcioniše, a šta ne.

Na primer, dugme sa pozivom na akciju možete postaviti u dve verzije, da biste videli koje dugme će korisnici više kliktati. Ovo testiranje možete primeniti na svakom elementu (na vašem sajtu), koji želite da optimizujete.

Ove testove možete sami da sprovedete među ljudima koje poznajete. Samo budite sigurni da vaši ispitanici spadaju u vašu ciljnu publiku – ako je vaš marketing namenjen tinejdžerima, bakine reakcije neće vam pružiti mnogo korisnih podataka.

  1. Proverite SEO trendove pre ažuriranja stranice

Кao što smo gore pomenuli, navike pretraživanja ljudi na internetu menjaju se na nekoliko godina, što znači da ćete morati redovno da proveravate, koje su ključne reči popularne u vašoj industriji.

Otkrivanje SEO trendova je potpuno drugačiji proces od otkrivanja vizuelnih ili dizajnerskih trendova. SEO alati za optimizaciju sajta vam mogu tačno reći, koji pojmovi mogu najviše pomoći vašoj početnoj stranici.

Кada radite optimizaciju početne stranice, trebalo bi da napišete autorski tekst. Taj tekst može biti veoma važan, posebno ukoliko istaknete zanimljive, korisne informacije i kontekst koji se tiče poziva na akciju.

  1. Stil početne stranice bi trebalo da odražava trenutne trendove

Čak i ako je vaša početna strana savršena, i dalje ćete želeti da povremeno ažurirate vizuelni stil kako bi vaš sajt izgledao aktuelno. Već smo to rekli i ponovićemo: zastareli dizajnerski trendovi čine da i vaša kompanija deluje zastarelo. Optimizacija početne strane pomoći će vam da pratite korak sa novim trendovima.

Ukoliko ste preplavljeni raznim dizajnerskim idejama, možete angažovati profesionalnog dizajnera koji će vam pomoći u odlučivanju. Spektrum kooperativa će vam ponuditi rešenje, koje će pomoći vašem brendu da ostane aktuelan. Budite slobodni da nas kontaktirate na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251 za više informacija o našim uslugama.

Ostavite komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!!