Da li iskačući prozori zaista funkcionišu?

Iskačući prozor je oblik onlajn oglašavanja na sajtovima, koji se ističe u prvi plan radi privlačenja pažnje posetilaca.

Uobičajeni iskačući prozor, oglas koji posetioca direktno upućuje na drugi sajt, veoma je bio zastupljen tokom 1990-ih i 2000-ih, dok su se prvi blokatori iskačućih prozora pojavili početkom 2000-ih.

Međutim, tokom svih godina kasnije, ljudi su nastavili i dalje da ih koriste kao vid oglašavanja. Postavlja se pitanje: ,,Da li iskačući prozori zaista funkcionišu?”

iskačući prozori

Kakva su mišljenja ljudi o iskačućim prozorima?

Kada na internetu pretražujete o iskačućim prozorima, naići ćete na brojne članke, forume, sajtove na kojima se postavlja pitanje kako isključiti takve oglase.

Čini se da ljudi, uglavnom, ne vole iskačuće prozore. Pošto svoj sajt dizajnirate prvenstveno za ljude, a ne za pretraživače, korisničko iskustvo bi trebalo da vam bude broj jedan prilikom razmatranja vrste oglasa koji želite da postavite na sajt.

Statistički podaci o iskačućim oglasima

– 73% korisnika interneta isključi iskačuće oglase.

Na kraju 2018. softver za blokiranje oglasa imao je približno 200 miliona aktivnih korisnika dnevno.

– 45% korisnika koji blokiraju oglase na sajtovima ne žele da gledaju bilo kakvo oglašavanje i žele da što veći broj oglasa bude uklonjen sa sajtova.

Bez obzira na vaš budžet ili cilj, iskačući prozori mogu biti dobra opcija za vaš internet marketing. Uprkos činjenici da oglasi, uglavnom, pružaju loše korisničko iskustvo, kada se primene na odgovarajući način, oni mogu biti vrlo efikasni.

Prednosti iskačućih prozora:

  • Iskačući prozori vam mogu pomoći da povećate broj potencijalnih klijenata.
  • Ova vrsta oglasa obično ima oko 2% više klikova od ostalih oglasa.

Ako razmišljate o uvođenju iskačućih prozora na svom sajtu, obavezno sakrijte taj iskačući prozor na mobilnim uređajima.

Kako marketinški stručnjaci predlažu efikasno korišćenje oglasa?

Prvo, izbegnite iskačuće prozore na svom sajtu i odlučite se za lightbox oglase kao način oglašavanja. Lightbox oglasi pružaju bolje korisničko iskustvo i ne bi trebalo previše da nerviraju korisnike, jer se ne otvara novi prozor na pretraživaču.

Drugo, testirajte i druge vrste oglasa. Ako odlučite da, umesto vrste oglasa koja se standardno nalazi na vašem sajtu, primenite iskačuće prozore, morate biti spremni na rizik.

Da li će iskačući prozori biti efikasni ili ne, zavisiće od vašeg sadržaja – ono što dobro funkcioniše za neki drugi sajt možda neće biti uspešno i za vas. Ako nemate način za testiranje i merenje rezultata ili ako ne radite u okruženju u kojem je neuspešno testiranje prihvatljiv rizik, izbegavajte iskačuće prozore.

Kako iskačući prozori utiču na SEO?

Jednostavan odgovor na ovo pitanje jeste da u Guglovom algoritmu postoji posebna provera za iskačuće prozore i tranzitne oglase na mobilnim uređajima.  Ako algoritam ustanovi da su vaši iskačući prozori nametljivi, vaš sajt će verovatno biti niže rangiran u rezultatima pretrage.

Stranice, koje prikazuju nametljive oglase korisnicima, pružaju lošiji doživljaj od ostalih stranica na kojima je sadržaj odmah dostupan. Iskačući prozori predstaljaju problem kad se pojavljuju na mobilnim uređajima, gde su ekrani često manji.

Ako vaše stranice sadrže nametljive iskačuće prozore, koji onemogućavaju korisnicima da odmah pristupe vašem sadržaju, ljudi uglavnom neće imati želju da posete i druge stranice vašeg sajta, što znači da će korisnici manje vremena provesti na vašem sajtu, a to će se negativno odraziti na SEO.

Relevantni i visokokvalitetni linkovi i dalje su jedan od najvećih faktora za rangiranje na Guglu, dok iskačući prozori uveliko smanjuju šanse za bolje rangiranje sajta, zbog smanjenog procenta posetilaca koji stupaju u interakciju sa vašim sadržajem.

Međutim, ako se iskačući prozori izrade na pravi način, oni mogu pozitivno uticati na SEO.

Navešćemo neke prednosti popapova:

  • Zahtevaju pažnju – isticanje iskačućeg prozora preko određenog dela ekrana nije suptilno i skakako privlači pažnju korisnika.
  • Fokusiraju se na jednu poruku – Pored toliko različitih informacija na vašem sajtu, iskačući prozori vam daju prostor da se usredsredite na jednu poruku, kako biste podstakli korisnike na akciju.
  • Potencijal za poboljšanje poslovanja – iskačući prozori vam mogu pomoći da unapredite poslovanje.
  • Postoje manje nametljivi iskačući prozori – brojne varijacije tradicionalnih iskačućih prozora osmišljene su tako da izgledaju manje nametljivo.

Popap strategije funkcionišu na korporativnim sajtovima

Ako promovišete novu e-knjigu ili nešto drugo, iskačući prozor je pravi način da privučete pažnju publike, povećate broj konverzija i steknete nove potencijalne klijente.

Ako odlučite da testirate oblik iskačućih prozora na svom sajtu, uvek to radite imajući na umu najbolje primere iz prakse.

Budite spremni da oglase testirate određeno vreme i da nakon tog perioda procenite rezultate, pre nego što donesete konačnu odluku. Imajte na umu da iskačući prozori treba da ponude relevantan, koristan sadržaj. Prava vrsta iskačućih prozora može poboljšati konverzije na vašem sajtu, dok primena marketinške strategije, koja nervira posetioce, može smanjiti konverzije.

Podeli:

Ostavite komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!!