Blog

Zašto ljudi kupuju Starbucks kafu?

glavna misija starbucksa

Zašto ljudi kupuju Starbucks kafu?

Da li ste se ikada zapitali, koja je bila misija kompanije Starbucks? Ako mislite da je njena misija pružanje kafe vrhunskog kvaliteta, pogrešili ste.

KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI IMEJL KONTAKT@SPEKTRUM.RS KAKO BISMO DOGOVORILI IZRADU MARKETING STRATEGIJE ZA VAŠU KOMPANIJU ILI PROIZVOD.

Ono što utiče na ljude da kupuju Starbucks kafu zapravo nije kvalitet kafe. Postoje i drugi psihološki i emocionalni razlozi zbog kojih je Starbucks toliko uspešan u celom svetu.

Veliki broj ljudi koji je probao Starbucks kafu reći će vam da ukus nije toliko dobar kao sveža pržena kafa koju možete dobiti u mnogim kafićima.

Sprovedena anketa u Americi, podrazumevala je da ispitanici probaju kafu iz McDonald’s-a i Starbucks-a, a da pritom ne znaju koju kafu probaju. Anketa je pokazala da prosečan Amerikanac više voli McDonald’s kafu od Starbucks kafe.

Pa zašto ljudi toliko vole da piju Starbucks kafu, kad njen kvalitet nije iznad prosečne kafe.  Uspeh pomenute firme i zavisnost kupaca za Starbucks kafom ne potiče od kvaliteta kafe.

Tri glavna faktora koja utiču na uspeh kompanije Starbucks:

  1. Iskustvo kupaca prilikom kupovine kafe.

Hauard Šulc, osnivač kompanije Starbucks, uložio je mnogo truda ne samo u napitak već u celokupan ambijent da bi se kupci osećali prijatno prilikom kupovine kafe. Zbog toga mnoge prodavnice Starbucks-a u svetu imaju prijatnu atmosferu, indirektno osvetljenje, opuštajuću muziku, sjajne arome i prijateljski nastrojene zaposlene.

  1. Izgrađen brend

Ime i logo brenda koji su autentični, takođe podstiču ljude na kupovinu proizvoda.

Prema tome, izgrađen brend i prijatna atmosfera u okviru Starbucks prodavnica imaju veliki uticaj na kupca.

  1. Lična nagrada

Psiholozi smatraju da nakon dugog radnog dana, čovek pomisli da je zaslužio da se nagradi kafom u Starbucks-u. Psiholog Dan Arieli dokazao je da ljudi misle da će više uživati u stvarima za koje se veruju da su dobre. To znači da čak i ako kafa u Starbucks-u zapravo nije boljeg kvaliteta od prosečne kafe, kombinacija brenda, prijatnog ambijenta i uslužnih radnika, uticaće na čovekovo mišljenje da je ta kafa verovatno ukusnija, kupiće je i uživaće u napitku više nego kad pije prosečnu kafu.

Pre Starbucks-a većina restorana prodala bi šolju, otprilike, za dolar. Ipak, Starbacks naplaćuje od 2 do 6 dolara za šoljicu kafe koja ima sastojke kao i prosečna kafa. Genije Hauard Šulc obratio je pažnju na sve aspekte kompanije, kao što su ime brenda, logo, kupčevo iskustvo, prijatan ambijent koji dodatno utiče da se kupci osećaju prijatno i zadovoljno.

Najvažnija lekcija je da marketing brenda treba podstaknuti ljude da kupe vaše proizvode ili usluge.

KONTAKTIRAJTE NAS NA TELEFON: 062/234-251 ILI IMEJL KONTAKT@SPEKTRUM.RS KAKO BISMO DOGOVORILI IZRADU MARKETING STRATEGIJE ZA VAŠU KOMPANIJU ILI PROIZVOD.

Related posts

Kako poboljšati stopu konverzije sajta

Izrada sajta

Važnost veb sajta za vaše poslovanje

Izrada sajta

Lirs Shop iskustva – najpovoljnija internet prodavnica

Izrada sajta

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!!