Blog

Zašto i kako koristiti podkast kao marketing sadržaj?

kako koristiti podkast

Sve je veća popularnost podkasta, pod kojim se podrazumeva snimljeni audio zapis, koji možete slušati na internetu. Da bi se potrošači zainteresovali za vaš proizvod ili uslugu, neophodno je da im privučete pažnju. Veliki trend u okviru marketing sadržaja jeste audio zapis. Međutim, ne radi se samo o podkastima, već i o radiju, strimingu, društvenim medijima i drugo. Usredsredićemo se na podkaste i iznećemo neke bitne informacije:

  • Slušanje podkasta poraslo je za 25% u periodu između 2017. i 2018. godine;
  • 65% podkasta sluša se na telefonu ili tabletu;
  • Slušaoci podkasta, prosečno, preslušaju 5 emisija nedeljno.

Podkast je platforma pomoću koje pokušavate da privučete nove klijente što uopšte nije lak posao, s obzirom da je podkast vaš novi potencijalni prostor za poslovanje. Pomoću određenih platformi možete emitovati vaš glas, snimati bitove, mešati pesme u celoj dužini uz Apple Music i Spotify, primati pozive vaših slušalaca, i to sve sa vašeg telefona.

Postoji puno ljudi koji ne čitaju blogove, ne gledaju video zapise ili jednostavno nemaju vremena. Audio sadržaj pokazao se kao idealna opcija, jer klijenti mogu slušati podkaste dok se bave drugim aktivnostima u bilo koje vreme na bilo kom mestu.

Stvaranje podkasta je jednostavno. Ne treba vam super skup mikrofon, samo vam je potreban telefon pomoću kojeg ćete započeti snimanje, ali i pomoću kojeg možete da dodajete muzičke numere, tako što ćete mešati zapise sa različitih klipova koje ste sami snimili.

Koliko treba da traje podkast?

Ne postoji konkretan odgovor na ovo pitanje. Vaš govor bi trebao biti dovoljno opširan kako bi pokrio temu, ali i dovoljno sažet kako bi stvorio interesovanje kod slušalaca. Vođenje dva sata razgovora o filmu izgleda da nema toliko smisla, ali odličan intervju sa eminentnim gostom može potrajati duže. Potrudite se da u okviru podkasta donesete mnogo vrednih informacija tokom kratkog vremenskog perioda, što će podkast učiniti vrednim slušanja.

Ako ste manji tim i ako je podkast jedna od sfera koju istražujete, najvažnija stvar koju možete istaći je vaša doslednost. Ako nedeljno možete održati 3 podkasta, držite se tog rasporeda i učinite podkaste najboljim što možete. Ukoliko budete dosledni, ljudi će znati kada mogu da očekuju novi sadržaj.

Teme sadržaja

Temu podkasta uskladite sa poslovanjem vašeg preduzeća. Potrudite se da pomoću zvuka odgovorite na teme o vašim proizvodima ili o vašim uslugama koje nudite. Zapravo, pomoću podkasta govorite o  temama o kojima pišete i u vašem sadržajnom marketingu. Predložićemo vam neke teme koje možete da uključite u vašu radio emisiju.

  • Koju prepreku ste nedavno savladali? Podelite vaše iskustvo;
  • O čemu ljudi razgovaraju na društvenim mrežama?;
  • Podelite priče iz svakodnevnog života;
  • Delite uspeh drugih ljudi;
  • Pozovite gosta da dođe u vašu emisiju na razgovor ili na intervju.

Izgradite audio brend za vaše poslovanje

Uspešni brendovi govore jedinstvenim glasom. Uvek postoji razlog zašto ljudi slušaju baš vaše podkaste umesto podkaste drugih. Prilikom slušanja vaših emisija, ljudi doživljavaju vašu ličnost, obraćaju pažnju na teme razgovora, kao i na boju vašeg glasa. Što ste jedinstveniji, to ćete se lakše podići iznad vaših konkurenata.

Uzmite u obzir vašu publiku

Kako izgleda vaša publika? Koja vrsta sadržaja ih zanima? Koliko često žele da imaju malu pauzu uz neku muziku? Kao i kod svih marketinških sadržaja, i vi stvarate vaš sadržaj za ciljnu publiku.

Promovišite vašu stanicu svuda

Uključite URL vaše stanice u vaš opis na društvenim mrežama i delite je putem posta na vašem Facebook-u, Twitter-u i slično.

Upotreba zvuka za marketing sadržaj omogućava vašoj ciljnoj publici da oseti vašu ličnost i čuje vaš entuzijazam kada govorite o određenoj temi i poslu. Podkasting je tu da postane novi dragoceni kanal koji će vam pomoći da izgradite vaš brend. Dakle, spremite se i započnite vašu prvu audio epizodu, ako to već niste učinili.

Related posts

Šta su ,,mračni postovi”?

Izrada sajta

Brzina sajta: Zašto je važna i kako je postići?

Izrada sajta

On-site i Off-site SEO optimizacija

Izrada sajta

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!!