Brzina sajta: Zašto je važna i kako je postići?

Brzina sajta je važan faktor koji bi trebalo da uzmete obzir radi bolje pozicije sajta na pretraživačima. Naime, Gugl je još 2010. godine objavio da brzina sajta utiče na njegovo rangiranje.

Objasnićemo vam ovo jednostavnim primerom: Kada klijent dođe u restoran gde ga dočeka spora usluga konobara, to može uticati na klijenta da ubuduće ne poseti to mesto. Slično tome, spora brzina sajta može rezultirati lošim rangiranjem na pretraživaču, manjim ukupnim prometom na sajtu i negativnim korisničkim iskustvom.

brzina sajta

Brzina sajta odnosi se na to koliko brzo pretraživač može da učita stranice određenog sajta. Sajtovi koji se sporije prikazuju u pretraživaču mogu delovati odbojno na korisnike. Suprotno tome, sajtovi koji se brzo učitavaju obično dobijaju više prometa i imaju bolju stopu konverzije.

Ukoliko vam je potrebno održavanje vašeg sajta, Spektrum kooperativa će poboljšati njegov kvalitet i funkcionisanje radi efikasne prezentacije vašeg brenda na internetu.

Možete nas kontaktirati na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251.

U nastavku članka saznaćete više o značaju brzine sajta i kako to možete postići.

Zašto je brzina sajta bitna?

Stopa konverzije

Više studija je pokazalo da brzina sajta utiče na stopu konverzije. Brojne kompanije su otkrile da smanjenje vremena učitavanja sajta od nekoliko milisekundi povećava konverzije i podstiče korisnike da duže ostanu na sajtu. Nakon smanjenja vremena učitavanja sajta za 100 milisekundi, mnoge kompanije su uočile porast u konverzijama ili u prodaji.

Stopa odbijanja

Stopa odbijanja predstavlja procenat korisnika koji napuste sajt nakon što su pogledali samo jednu stranicu. Korisnici će verovatno zatvoriti prozor ukoliko se stranica ne učita u roku od nekoliko sekundi. Praksa je pokazala da korisnici uglavnom zatvore prozor ukoliko je potrebno više od 3 sekundi za učitavanje sajta.

Bitan faktor za SEO

Budući da Gugl nastoji da što brže pruži relevantne informacije korisnicima, performanse sajta su važan faktor u rangiranju na Guglu. Učinak sajta na mobilnim uređajima je posebno važan faktor za kvalitetan SEO.

Korisničko iskustvo

Duže učitavanje stranice, kao i sporije vreme odziva na radnje korisnika, stvara loše korisničko iskustvo. Čekanje da se sadržaj sajta učita postaje frustrirajuće za korisnike i može uticati na njih da napuste sajt.

Koji faktori utiču na brzinu stranice?

Veličina stranice

Količina resursa koju stranica sajta treba da učita umnogome utiče na performanse stranice. Velike JavaScript i CSS datoteke, slike velike rezolucije i video sadržaj dodatno utiču na vreme učitavanja sajta.

Da se vratimo na primer restorana, konobar koji dostavlja 10 posuđa na sto umesto 2 ili 3 suda, poslužiće sporije, isto tako, stranica kojoj je potrebno više resursa za učitavanje, učitaće se sporije.

Ispunjenost sajta manjim veličinama datoteka i stranicama koje se brzo učitavaju postalo je teže jer se stalno pojavljuju nove tehnološke mogućnosti na sajtovima, a sajtovi postaju složeniji (od aplikacija na jednoj stranici koje zahtevaju višestruke JavaScript funkcije do stranica sa iskačućim oglasima i početnih stranica sa pokretnim pozadinama). Programeri svakako mogu da dodaju više funkcija na stranice sajta, ali to rezultira dodatnim opterećenjem stranice.

Uslovi internet veze

Čak iako je sajt dizajniran tako da se može brzo učitati, to se možda neće desiti zbog spore internet veze. Mobilni uređaji koji koriste 3G ili 4G (umesto da se povežu na internet putem WiFi-a) ili oni uređaji koji koriste lokalne računarske mreže, obično će imati sporije internet veze. Iako ovo uglavnom ne zavisi od programera, još uvek postoje tehnike za brže učitavanje sajta, čak i pri sporim internet vezama. Tehnike uključuju minifikaciju, kompresiju i hosting sa CDN-om.

Kako možete da ubrzate sajt i njegove performanse?

Proces ubrzanja sajta nije jednostavan i može zahtevati više uloženog vremena i truda, zbog detaljnog planiranja, testiranja elemenata i segmenata na sajtu, što zahteva saradnju tima, uključujući: dizajnere sajta, stručnjake za internet mrežu, sistem administratore, i druga stručna lica.

Brojne kompanije i organizacije nude testove za merenje brzine stranice. Mnogi od tih testova brzine mogu da identifikuju pojedinačne elemente na stranicama koji utiču na njenu brzinu učitavanja.

U nastavku članka navešćemo vam neke od najbitnih stvari koje bi trebalo proveriti pre nego što sajt pustite u rad:

Pravilno kodiranje teme – Jedan od najbitnijh faktora za učitavanje sajta od 2 do 3 sekunde jeste pravilno kodiranje određene teme sajta, koju ste odabrali. Ako je tema loše kodirana, u tom slučaju vaš sajt neće postići željene rezultate.

Izbor kvalitetnog servera – Istražite i odlučite se za hosting koji će dati sjajna rešenja vašem sajtu. Hosting kompanije uvek nude veći izbor paketa kako bi zadovoljili vaše želje. Posavetujte se sa stručnim licima da biste odabrali server čiji su brzina i odziv kvalitetni. Pored ovih, postoje i druge hosting mogućnosti koje mogu obezbediti sjajne performanse na vašem sajtu.

Keširanje – Keširanjem sajta olakšaćete njegovo učitavanje. To znači da sajt neće morati iznova da postavlja upite vašim korisnicima kada ga posete, zato što je jednom dobijene podatke, vaš sajt, već sačuvao.

Izbor odgovarajućeg formata slike – JPEG je popularan format koji omogućava prikazivanje skoro 15 miliona boja. Posebna prednost ovog formata jeste mogućnost kompresovanja uz ekvivalentno gubljenje kvaliteta; GIF format se koristi kada su vam potrebne slike koje sadrže nekoliko boja, kao što su grafikoni, ili kada su vam potrebni animirani gifovi; PNG formati su nastali kao želja da se pronađe alternativa GIF-u. Omogućavaju transparentnost, ali ne mogu biti animirani, za razliku od GIF-a.

Održavajte optimalan broj fotografija na sajtu – Neka stranice vašeg sajta imaju odgovarajući broj fotografija i neka sve budu optimizovane na pravi način. Kompresujte slike da biste smanjili njihovu memoriju.

Unesite favikon – Pretraživači rade proveru favikona na sajtovima, bez obzira da li ste ga već podesili ili ne. Najbolja opcija jeste da vaš logo pretvorite u ovu ikonicu, birajući što manju veličinu.

Postupak minimizacije – Ovaj postupak podrazumeva uklanjanje svih nepotrebnih viškova u kodu kako bi se dobila što kraća verzija. Na ovaj način ćete izbrisati suvišne delove na sajtu. Minimizovani kodovi su manji, brže se šalju i preuzimaju.

Uklonite elemente sa sajta koji nisu posebno važni – Ukoliko vaš sajt sadrži elemente čija je namena samo da prikažu vaš talenat za dizajn, pogodnije bi bilo da ih uklonite radi bržeg učitavanja sajta.

Podeli:

Ostavite komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!!