Odlike kvalitetne izrade sajta

Bez sajta, vaša kompanija bi mogla da izgubi potencijalne kupce na internetu. Postoji više faktora koje treba uzeti u obzir kako bi se sajt smatrao visokokvalitetnim. Iako je relevantan i originalan sadržaj svakako značajan, ipak ta karakteristika nije dovoljna da bi se sajt smatrao pouzdanim. U članku ćemo opisati važnije karakteristike koje sajt čine vrhunskim.

odlike kvalitetne izrade sajta

Ukoliko vam treba izrada sajta, možete nas kontaktirati na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251 da biste saznali usluge Spektrum kooperative ili nastavite da čitate članak da biste naučili koji su faktori presudni za sjajan izgled sajta, dobro funkcionisanje i pružanje pozitivnih korisničkih iskustava.

1# Kreirajte visokokvalitetan sadržaj

Postoji jedan glavni razlog zbog kojeg ljudi koriste pretraživače i pretražuju sajtove, a to je traženje informacija. Ljudi svakodnevno žele korisne i pouzdane informacije, koje mogu dobiti brzo.

Bez obzira da li je svrha sadržaja da zabavi, nasmeje, edukuje, vrhunski sadržaj je neophodan na svakom sajtu, posebno ako je optimizacija za pretraživače deo sveobuhvatne marketinške strategije sajta.

Za poslovne sajtove, sadržaj treba da sadrži važne informacije koje su relevantne za određeni posao. Na primer, prodavnici bele tehnike su potrebne slike visokog kvaliteta na sajtu, dok konsultantske firme više vole da ističu izjave klijenata.

Ukoliko ste preduzetnik manjeg preduzeća, potrebno je da redovno kreirate kvalitetan sadržaj za vaš sajt. Jednostavno ne možete očekivati da će se vaš sajt visoko rangirati, ako vaš sajt nema zanimljiv i informativni sadržaj koji će ljudi voleti da čitaju i koji im može pomoći da reše određeni problem. Svi viskokvalitetni sajtovi, pre svega, stvaraju izuzetno kvalitetan sadržaj.

Kreiranje sadržaja je sastavni deo vašeg sajta. Sadržaj vam pomaže da privučete pažnju posetiocima i potencijalnim klijentima radi angažovanja na vašem sajtu. Da biste započeli stvaranje sadržaja, morate odabrati temu, koja u sebi treba da sadrži ključnu reč.

Ključne reči će pružiti veću vidljivost vašeg teksta u relevantnim rezultatima pretrage. Vaš sadržaj bi trebao biti edukativan i lak za razumevanje. Važno je da zapamtite da kreirate sadržaj za svoju ciljnu publiku, tako da  morate pisati sadržaj koji će čitaoci lako razumeti.

Isticanjem ključnih reči u vašem sadržaju pomoći ćete svom preduzeću da se pojavi u relevantnim rezultatima pretrage. Pojava u relevantnim rezultatima pretrage vam omogućava da privučete više prometa na svoj sajt, što će uticati na poboljšanje poslovnog uspeha.

Integracija ključnih reči samo je jedan od načina koji vam može pomoći da vaš sajt prilagodite SEO-u.

2# Stvarajte povratne veze

Šta znače povratne veze? Povratne veze predstavljaju linkove na drugim sajtovima, koji čitaoca automatski preusmeravaju na sadržaj na vašem sajtu. Linkovi koji mogu dovesti posetioce na vaš sajt predstavljaju važan signal za Gugl. Naime, relevantniji i pouzdaniji sadržaj pružiće vam bolje rangiranje na Guglu. Gugl kao i bilo koji drugi pretraživač, povratne linkove smatra preporukama korisnika i što je veći broj kvalitetnih povratnih veza, to je bolja vidljivost sajta.

Za SEO optimizaciju vašeg malog preduzeća veoma je važno da sprovedete strategiju postavljanja linkova na drugim kvalitetnim sajtovima.

3# Kvalitetan dizajn sajta utiče na jačanje brenda

Mnoge firme nude brze i jednostavne sajtove koje izrađuju na osnovu unapred napravljenog šablona. Takve sajtove je lako uočiti, uglavnom zato što se čini da izgledaju prilično slično i imaju jednostavne funkcije.

Jedan od najvećih problema u vezi korišćenja unapred napravljenih šablona za dizajn sajta je taj što sajt neće imati mnogo konverzija. Drugim rečima, vi ćete moći da menjate određene elemente na sajtu, poput tipografije i šeme boja, ali ne možete da napravite ništa jedinstveno za svoj brend. Pogledajte i sami neke sajtove – odmah ćete uočiti koji među njima imaju jedinstveni dizajn koji utiče na jačanje poslovanja, za razliku od onih sajtova koji imaju iste šablone.

Dizajn koji je jedinstven pomoći će vašem preduzeću da se istakne. Korisnici će zapamtiti kvalitetan i originalan sajt, što ukazuje na to da je takvo poslovanje jedinstveno i nezaboravno.

Ljudi uglavnom ne vole da pretražuju sajtove čija je struktura prekomplikovana. Prilikom dizajniranja sajta, svoju kreativnost morate obuzdati i uskladiti ka određenoj ideji. Dizajn i struktura sajta treba se grade oko koncepta korisničkog iskustva. Interfejs treba da izgleda uredno. Potrebno je eliminisati sve elemente na sajtu koji bi mogli ometi čitaočevu pažnju, da bi ste tako posetiocima obezbedili besprekorno iskustvo pregledanja.

Vaš dizajn mora biti jedinstven i vizuelno privlačan. Ni na koji način ne biste trebali da kopirate dizajn drugih popularnih sajtova, jer to može oštetiti vašu reputaciju.

#4 Održavanje sajta

Karakteristika visokokvalitetnog sajta je i to što se pravilno održava. Kada investirate u kvalitetnu izradu sajta, verovatno ćete uložiti i u usluge održavanja sajta.

Na sajtu se mogu dešavati problemi, od jednostavnih grešaka u linkovima do nekih drugih nepredviđenih problema, zbog čega je potrebno potražiti uslugu održavanja sajta, kako bi se pomenuti problemi rešili i sajt nastavio nesmetano da funkcioniše. Kao što ne ignorišete održavanje prostora u vašoj kancelariji ili kući, takođe ne bi trebalo da ignorišete i održavanje vašeg sajta.

Zavisno od potrebe klijenta, održavanje sajta podrazumeva backup podatke na mesečnom, sedmičnom ili čak dnevnom nivou, kao i menjanje izgleda i funkcionalnosti određenih delova sajta. Sajt može sadržati dodatne opcije i biti modifikovan prema zahtevima klijenta.

Sajt ne bi trebalo da ima veliki broj 404 stranica sa greškama, jer bi to moglo negativno uticati na iskustvo korisnika. Prisustvo stranica bez sadržaja takođe iritira čitaoce.

#5 Bezbednost

Sajtovi visokog kvaliteta se retko hakuju. Međutim, postoje i situacije kada hakeri ,,love” kvalitetne sajtove, ali to se ne dešava svakog dana. Sajtovi koji imaju manji domet ili posebno oni sajtovi koji su zasnovani na WordPressu-u često se hakuju ili se u takve sajtove unose zlonamerni kodovi.

Vlasnici kvalitetnih sajtova obično preduzimaju dodatne mere ili mere predostrožnosti kako bi osigurali da njihov sajt bude sposoban da zaštiti podatke i privatnost korisnika.

Pročitajte više o Bezbednosti sajta.

#6 Pozovite posetioce da preduzmu akciju

Ne možete kontrolisati posetioce šta da čitaju na vašem sajtu, ali možete dati predlog, tako što ćete istaći link do drugog korisnog sadržaja na vašem sajtu ili obrazac za registaciju za imejl spisak. Na primer, možete umetnuti link koji će ih preusmeriti do vašeg naloga na društvenoj mreži.

Suština je da pokušate da angažujete neke od tih posetilaca.

#7 Brzina sajta

Korisnici žele da brzo i nesmetano dobiju informacije koje su tražili. Jednostavno ne možete očekivati da će ljudi duže od 5 sekundi čekati da se vaš sajt učita. Zbog toga se veliki broj vlasnika sajtova potrudio da se njihov sajt brzo i lako učita.

Danas korisnici nemaju strpljenja za sajtove koji se sporije učitavaju ili one sa neadekvatnim performansama. Korisnici očekuju da se stranica učita za dve sekunde ili manje. Ako se ne učita u roku od tri sekunde, ti korisnici uglavnom napuštaju sajt.

Naime, posetioci koji nisu zadovoljni brzinom učitavanja internet prodavnice, otići će na sajt vaše konkurencije. To ne znači da samo gubite trenutne posetioce i smanjujete stope konverzije, već rizikujete da izgubite potencijalne klijente.

Brzina sajta je presudan faktor ukoliko želite da vaš sajt bude prvi na Guglu, ali i koristan faktor radi boljeg korisničkog iskustva.

#8 Optimizujte naslove stranica kako biste pomogli pretraživačima da bolje razumeju vaš sajt

Ako želite da svoj sajt učinite prilagođenim za SEO, onda počnite od optimizacije naslovnih strana sajta u koje ćete uneti najvažnije ključne reči.

Vrhunski dizajneri sajtova znaju da je važno pratiti trendove u SEO industriji. To znači dodavanje SEO-frendli elemenata u celokupan dizajn vašeg sajta.

Na primer, korišćenje ključnih reči u naslovima vaših stranica je jedna od SEO strategija. Dok botovi pretraživača pregledaju vaš sajt, oni moraju da razumeju relevantnost svake stranice.
Ako vaš sajt nije prilagođen SEO-u, Gugl i drugi pretraživači neće moći tačno da rangiraju vaš sajt. To znači da vas posetioci ne mogu pronaći u rezultatima pretraživača, što smanjuje vaš promet i ukupne konverzije na sajtu.

Evo nekoliko saveta za bolju optimizaciju sajta za pretraživače:

Izbegavajte duplirani sadržaj

Izbegavajte kopiranje sadržaja, u suprotnom, Gugl će vas kazniti tako što vašem sajtu neće pružiti dobro rangiranje.

– Umetnite interne linkove na vašem sajtu

Interno povezivanje linkovima omogućava čitaocima da se lako kreću po vašem sajtu. Ako im pružite dodatne relevante informacije, verovatno će želeti da ostanu duže na sajtu.

– Optimizujte svoje slike

Kompresovanjem slike poboljšaćete vreme njenog učitavanja, što će omogućiti i brže učitavanje sajta. Budući da datoteka neće biti velika, vašem sajtu neće trebati puno vremena da ih učita.

– Odgovarajte na komentare

Odgovaranje na komentare čitalaca je neophodno za izgradnju uspešne zajednice. Bez obzira da li su njihovi komentari pozitivni ili negativni, to pokazuje da je vaš sadržaj dostojan njihovog vremena i da ga čitaju.

#9 Koristite sajt koji je prilagođen različitim uređajima (responzivni sajt)

Problem može nastati ukoliko vaš sajt nije prilagođen za različite uređaje, kao što su stoni računari, mobilni telefoni, tableti.

Na primer, vaš sajt može izgledati sjajno na jednom monitoru, ali na ekranu mobilnog uređaja može izgledati neuredno i nečitljivo. U takvim sitacijama, posetioci će jednostavno napustiti vaš sajt, umesto da pokušaju da shvate kako da pretražuju na takvom sajtu. Zbog toga je veoma važno da budete sigurni da vaš sajt dobro izgleda i funkcioniše preko raznih uređaja.

Responzivni sajt je jedna od vitalnih komponenti za uspeh vašeg poslovanja.

Zašto je responzivni sajt bitan faktor za SEO?

Svaki uređaj ima ekran različite veličine, što znači da se vaš sajt mora prilagoditi tim ekranima. Ako vaš sajt nije prilagođen za mobilne uređaje, korisnici neće imati pozitivno iskustvo na vašem sajtu. Vaša publika će u tom slučaju brzo napustiti sajt i obratiti se konkurentu čiji je sajt bolje optimizovan.

Želite da potencijalni kupci duže ostanu na vašem sajtu, jer to Guglu šalje pozitivan signal. Kada korisnici više vremena provode na nekom sajtu, Gugl će verovati da je taj sajt relevantan za određene ključne reči koje korisnici pretražuju i pružiće bolje rangiranje tom sajtu u rezultatima pretrage.

Sve u svemu, neka dizajn sajta bude prilagođen različitim uređajima, ukoliko želite bolje optimizovan sajt.

#10 Optimizujte meta opise da biste povećali klikove na sajtu u rezultatima pretrage

Kad pretražujete na Guglu, prvo što vidite je naslov stranice. Ispod naslova vidite mali opis(pasus)  koji vam dajte kratki pregled stranice. Ovaj mali odlomak je vaš meta opis. Meta opis vam takođe pruža prostor da istaknete ključne reči radi boljeg rangiranja teksta.

Meta opis ukratko opisuje ono što je u sadržaju navedeno. Kada čitalac pročita meta opis, on pretpostavlja koje sve informacije može dobiti u tekstu.

Vaš meta opis bi trebao biti relevantan i ispuniti više prostora. Stvaranje savršenog meta opisa može potrajati, ali se vredi potruditi jer će vam pomoći da dobijete više klikova.

Povećanje posećenosti sajta

Mnogi vlasnici sajtova teže da samostalno povećaju posećenost sajta tako što otvaraju naloge na društvenim mrežama, unose linkove u tekstove, prave banere, dele sadržaj na raznim platformama, postavljaju slike i video zapise, kreiraju blog tekstove. Da li je ovo sve dovoljno za bolje pozicioniranje na Guglu?

Ovo ipak nije dovoljno. Povećanje posećenosti sajta je proces koji zahteva dosta uloženog truda i vremena. Rezultate ne možete primetiti preko noći. Međutim, ukoliko se primene adekvatne marketinške strategije, koje su prilagođene vašoj ciljnoj publici, očekujte da će doći do veće preglednosti sajta.

Veliki broj poseta na sajtu je veoma važan za uspeh vašeg poslovanja. Naime, povećanje posećenosti sajta i porast pratilaca na društvenim mrežama vam daje priliku da velikom broju ljudi ponudite svoje proizvode i usluge. Povećanje posećenosti sajta se postiže pomoću više načina. Navešćemo vam neke od njih:

Optimizacija sajta – proces koji obuhvata primenu različitih tehnika i strategija radi boljeg pozicioniranja vašeg sajta na pretraživačima. Uz druge SEO faktore, koje smo spomenuli u tekstu, poput kvalitetnog teksta, optimizovanih slika, povratnih linkova i drugo, vaš sajt će steći mogućnost da bude prvi na Guglu.

Ako želite da privučete više organskog saobraćaja na sajt, morate napraviti sajt koji je prilagođen SEO-u. Kada je vaš sajt pogodan za pretraživače, on će se pojaviti u relevantnim rezultatima pretraživanja i povećaće se promet na vašem sajtu.

Potrebno je uložiti dovoljno vremena i truda u SEO optimizaciju, jer se rezultati mogu očekivati tek posle par meseci.

Vođenje Facebook stranice – Redovno objavljivanje kvalitetnih i korisnih postova na Fejsbuk mreži, povećaće interesovanje za vaše poslovanje, kao i posećenost vašeg sajta.

Vođenje Instagram stranice – Instagram je takođe mreža preko koje možete dopreti do svoje ciljne publike i ostvariti neposredniju komunikaciju sa pratiocima.

Reklama na internetu – Posedovanje više portala daje nam mogućnost da informišemo čitaoce o poslovanju naših klijenata. Reklame mogu biti objavljene u vidu teksta, intervjua, recenzije ili internet banera.

Napravite sajt koji je pogodan za SEO, već danas!

Ako nemate vremena da se posvetite SEO strategiji, naš tim u Spektrum kooperativi vam može pomoći. Primenjujemo SEO strategije koje našim klijentima donose vredne rezultate. Ukoliko smatrate da je vašem sajtu potrebna SEO optimizacija kako biste ostvarili veći broj potencijalnih kupaca, kontaktirajte nas na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251 da biste čuli naše SEO usluge.

Metode promocije sajta

Bilo da vodite veće ili manje preduzeće, digitalni marketing ili oglašavanje na internetu su najbolje metode za reklamiranje vašeg preduzeća na internetu.

Kao što smo spomenuli, težimo da povećamo posećenost sajtova naših klijenata kao i broj pratilaca na društvenim mrežama. Da bismo to i ostvarili, naša kompanija pruža kompletan paket usluga (pisanje tekstova za sajt, izrada i optimizacija sajta, osmišljavanje marketinških kampanja, rangiranje na prvoj strani Gugla) klijentima radi bolje internet prezentacije.

Broj ljudi koji koristi internet svakodnevno se povećava. Iskoristite ovu priliku i predstavite svoje poslovanje i usluge tamo gde je vaša publika najzastupljenija, na internetu.

 

Podeli:

Ostavite komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!!